Thursday, February 24, 2011

Aku Ke Projek Hotel MITC Ayer Keroh Pertama Kali...

Selepas sesi perkenalan diri aku dengan team aku kat HQ Kl Isnin lalu... semalam aku perlu ke tapak pula untuk kenalkan diri aku kepada pemilik hotel tersebut... Iaitu Dato'.... Dato' beb... Sekali sampai kat bilik meeting aku siap kene duduk sebelah dia tu...

Tapi macam biasa lah... meeting depan owner mesti berlakon baik punye... semua orang cakap keje ok je...  tak de masalah... haha... lakonan semata-mata... Lagi satu... ini adalah projek private pertama aku... so memang job private ni kacang je lah jika korang berjaya khatam kan projek JKR... Mana taknye... sape nak audit ko... semua orang percaya dengan ko dari segi teknikal... Ko cakap dengan kontraktor NCR tu pun diorang tak paham... Paper work kurang sket sebab kerja semua nak cepat je.... cuma satu je private ni lebih pentingkan komersil value sebab diorang ada kangkangan kewangan... takut bankrup berbanding dengan job gov yang duitnye banyak sangat hasil kutipan duit cukai Genting, duit calsberg, duit Petronas, duit saman ekor, duit tol dan bagai2 lah gov pandai nak korek atau cekau duit...

Abis je meeting... aku dan team aku mula ronda-ronda tapak... bermula dari situ lah perbincangan sket2 dengan akitek aku dari satu isu ke satu isu aku... lepas tu lama lama masing masing mula dah tinggi suara dan seterusnya mulalah gado gado dah dengan akitek aku... abis dia bising ke partner mekanikal aku dengan aku sekali sebab pasang main sedap hati je...

Mane taknye dia bising... masuk je tandas dah nampak DB aku... Tapi tak pe... pandai lah aku chong dia kenapa aku letak DB kat depan tandas tu haha...


Aku Di Tapak
Mcd Nak Sewa
Ini Kapal Zheng Hu
Gambar GI Bare Faraday Cage... Konbtraktor selalu tipu saiz GI Bare ni...
Main Entrance Hotel
Tower Crane... Macam Mana Lah Nak Bawak Bende Alah Ni Kuar Lepas Siap?

Nota: Link link kat atas adalah gambar di tapak... ade gambar untuk ilmu dan ade gambar merapu... aku punye blog dah tak bole upload gambar dah... aku pun tak tahu kenapa...

2 comments:

  1. bleh tak abg bagi gambar 50mmsq tuh camne saiz dia.brapa diameter dia sebenarnya?
    -gadafi segambut

    ReplyDelete
  2. ko ukur je lah GI Bare tu berapa diameter nye... rumus ko pakai luas=pai.J^2...
    luas dia ko dah tahu 50mmsq...

    gambar kene cari lah.. alah ko pegi je website ATEG...

    ReplyDelete