Saturday, February 4, 2012

BEM Mandatory Course Episode 1 - Code Of Ethics & Regulations

IMG_1047 by pauzikassim

1) Pada Rabu dan Khamis yang lalu aku telah menghadiri kursus wajib tapi bukan kursus kahwin lah... iaitu kursus Code Of Ethics... Satu kursus yang wajib hadir bagi seorang Enjin Nyiur supaya berkhidmat dengan penuh etika... Baru episod satu tu... ade dua episod lagi wajib hadir...

2) Kursus selama dua hari ni amat bermakna kerana menekankan kepentingan menjadi seorang yang beretika agar profesyen ini disanjung tinggi di mata masyarakat... Bayangkan kalo enjin nyiur ni tak ada etika... hanya mengejar duit semata-mata... abes lah alam sekitar semua kene tebang... rahsia kerajaan semua terbongkar dan boleh dijual kepada pihak yang berminat dengan maklumat dalaman... tender exercise abes di bawak masuk nye semua kroni masuk dalam tender tu... nak downgrade spec semua boleh kasi approve janji ade 'pengeras'nya... lagi macam-macam lah boleh buat kalo tak nak jadi yang beretika...


3) Abes seminar terus je aku jadi etika... korang kalo nak nota and slide show presentation aku ade copy... bole hubungi aku dan tiada sebarang cas dikenakan sebab aku sekarang dah beretika... dah ade maruah... kah kah kah... 


stad by pauzikassim
Stadium Gong Badak berharga RM250juta yang sebahagian bumbungnya runtuh pada tahun 2009... Dan kini sebagai tindakan susulan akan diruntuhkan semuanya sekali gus dan dibina baru atas semangat MALAYSIA BOLEH... Adakah isu ini berkaitan dengan Etika?? Sama-sama renungkan...

 Nota: Gua punye scope tarik copper stripe pasang lightning protection je kat bumbung tu... jadi secara amnya gua tak terlibat... lagi pun berat gua 55 kg je di mana 'dead load' gua boleh diabaikan dalam perkiraan... amboi... sembang 'dead load' ko nyah hahaha...

No comments:

Post a Comment