Thursday, February 23, 2012

Tahukah Anda Bahawa Segmen Rock Selamba Telah Ditutup... Dan Kenapa Sultan Bola Masih Berada Di Tampuk Teratas FAM

1) Abes sahaja meeting aku di UKM, Bangi... terus aku melencong ke karnival WOW Putrajaya... Tujuan aku memang bulat dan nekad untuk menyatakan sokongan terhadap segmen Rock Selamba terbitan Radio Muzik FM yang telah ditutup awal tahun ni tanpa berbincang terlebih dahulu dengan otai2 rock...

2) Sebab tutup aku tak tahu... nyaris-nyaris gak lah aku tendang radio kereta aku bila sekali tu aku bukak radio pada pukul dua, tidak berkemundang lagu instrumentasi pilihan Rock Selamba... rupa-rupanya dah tutup segmen tu... CILAKAK!!! Aku dah dengar khabar ni melalui Bro Riz tahun lepas... cuma tak sangka pulak kerajaan aku ni tergamak betul-betul tutup tanpa sebarang rundingan... Segmen ni dah berada lebih 30 tahun... aku pun belum lahir lagi... berani pulak diorang tutup segmen kegemaran aku khususnya dan peminat Rock tanah air umumnya...

3) Nampaknya aku dan mereka yang sangat-sangat meminati segmen Rock Selamba yang penuh dengan info, travia dan fakta mengenai dunia rock perlu mengambil tindakan segera untuk memastikan segmen ni berkemundang semula... Jangan sampai radio kereta aku makan safety shoes aku yang berlumpur ni... tak pun ade pulak aku buat mogok lapar sambil berbaring depan Angkasapuri nanti...

 P1130771 by pauzikassim
Aku dengan Bro Hasbe... Tahniah kerana Bro yang telah memulakan usaha murni ni... semoga perjuangan ini berjaya... Memang masa depan milik anak muda hahaha... Aku dah lama nak gulingkan Kerajaan ni... Punk Not Dead!!!

P1130769 by pauzikassim
Gua sudah turunkan tanda tangan... kita perlukan 500 ribu tanda tangan sebagai tanda sokongan terhadap segmen Rock Selamba... Jadi kepada mereka yang memperjuangkan atau meminati genre Rock ke, Metal ke, Heavy ke Symphonic ke Kepala Batu ke... Mata Batu ke...... dan segala cabang Rock... Diminta tolong turun ke karnival tersebut untuk mentandatangani... kalo tak, ade pulak yang kene tangan-tangan nanti hehe...

Sementara itu... gua sempat membangangkan diri gua untuk terlibat sama-sama bagi menyokong pasukan yang masa depannya dalam dunia bola sepak masih gelap... mana tak nye... selagi Sultan Bola tu tak letak jawatan... selagi tu lah kita semua dibangangkan dengan omong-omong kosong... Nak masuk world cup amendenye macam ni kalo pelapis nak masuk Olimpik pun terkial-kial...

Dah tahu bangang kenapa ko pegi?!! Ye aku tau bangang... tapi aku dapat tiket free dari bos aku... tak kan nak tolak pulak... kecik hati bos aku... lagipun bos aku pernah kata kat aku kenapa aku kerja dengan dia tarik kabel? sepatutnya dengan bakat yang aku ada patut aku dah main wing kanan kat skuad negara ni... Tapi aku menjawab balik kerana Sultan Bola lah yang menghalang career aku sebagai pemain bola wing kanan...

P1130736 by pauzikassim
Ya... Kami semua memang sudah sedia untuk dibangangkan...

P1130738 by pauzikassim
Muka-muka gembira dapat tiket free...

P1130744 by pauzikassim
Gua hanya kenal keeper ni je... jujur aku katakan aku lebih mengenali setiap nama pemain Manchester United daripada pasukan di atas...

P1130743 by pauzikassim
Penyokong depan gua ni memang buat gua angin... rasa nak hempuk pun ade kah kah kah... memekak je dengan bunyi-bunyian...
P1130741 by pauzikassim
Penyokong jenis ni pun dah lama gak aku perhatikan setiap game pasukan ni... rasa nak ditangan-tangankan pun ade... pelik gua... team dah kalah pun masih sorak beria-ia... Nasib baik gua sokong Manchester... MANCHESTER!!!

P1130742 by pauzikassim
Sebenarnya gua masuk stadium ni nak kaji lampu limpah je... nak tiru design untuk projek gua sekarang... Rasa-rasa meet tak FIFA punya requirement Kelas V International yang memerlukan 2800 lux Vertical untuk game broadcast... gua ade dengar citer baru-baru ni stadium negara ni ada lampu terpandam masa game... lagi satu gua dengar ade pulak Lux dia tak comply standard FIFA... ek eleh ... nak masuk World Cup amendenye kalo stadium pun tak bole meet FIFA kah kah kah...

stad by pauzikassim
Yang ni aku rasa meet standard FIFA... tapi dia punye lampu lah...

No comments:

Post a Comment