Sunday, July 22, 2012

Taksub...

1) Pada 7 Julai yang lalu aku berkesempatan mendengar ceramah dari pada orang kuat Solar... Iaitu Ir Ali Askar... Dia ni lah yang memperkenalkan Feed In Tariff untuk renewable energy... Dia punye taksub kat solar tu memang gempak... Taksub yang mebawa positif sampai dapt membantu alam sekitar dalam mengurangkan penghasilan CO2...

2) Sekarang ni tengah buat Phd dalam 'Technical Impact Of Connecting Large Scale Solar PV Plants to The Medium Voltage Grid"

IMG_1189 by pauzikassim
Susah nak jumpa C.O.O SEDA ni...

3) Pada 14 Julai pula... aku berkesempatan melawat kilang pembuatan Surge Protection Devices (SPD) dan ceramah pasal lightning... Walaupun aku sentiasa mendengar siri ceramah ini yang sama setiap tahun... tapi bak kata orang jangan jemu dalam menuntut ilmu... Hampir semua dialog dia aku dah hafal... Semua lawak dia aku boleh gelak dulu... Kelantan panahan kilat kurang berbanding Selangor pun aku dah tahu kenapa...

P1140998 by pauzikassim
Taksub beliau terhadap lightning telah memberi kesan positif dalam masyarakat Malaysia... Dengan ilmu yang ada beliau telah mencipta SPD yang sesuai dengan lightning Malaysia...

P1150001 by pauzikassim
Yang ni perserta... aku perhatikan ada mamat sorang ni buat gaya macam pergi konsert black metal pulak...

Kalo orang tanya aku... aku taksub ape pulak?? Hm... aku rasa... aku taksub dengan muzik-muzik dari luar... dari Barat atau AMEREKA!!!... Mana tak gila nya... darjah empat aku dah didedahkan dengan muzik dari Amerika bergenre grunge dan punk rock... sedangkan rakan-rakan aku sebaya itu masih lagi menyanyikan lagu-lagu macam Tiga Sekawan atau Bapa Ku Belikan Kereta...

Jadi aku telah mengcover lagu Toxicity dari System Of A Down yang ditujukan khas kepada Ali Askar atas usaha beliau ingin menyelamatkan bumi Malaysia dari pemanasan global... Nyaris-nyaris aku nak nyanyi lagu Toxic Britney Spears tu...




165924_10150942704327672_426636014_n by pauzikassim
Bila lah aku dapat bertentang empat mata terhadap band yang aku taksub sangat ni...

No comments:

Post a Comment