Sunday, August 5, 2012

Give & Take - Program Menghasut

Give & Take by pauzikassim

1) Memang tepat album ni dikeluarkan dekat-dekat dengan Bulan Ogos... Bulan merdeka... ada orang kata bulan Ogos ni bulan malapetaka... Penulis pun sudah kecewa dengan sejarah negara nya yang kini menjadi bahan permainan... entah mana satu yang betul... Komunis ke? British adalah pelindung ke? Subjek sejarah yang menjadi subjek yang paling diminati semasa PMR dan SPM sehingga mendapat A sudah tidak dapat dibanggakan lagi... Penulis hanya menunggu bilakah perdebatan rasmi di Astro Awani antara sejarahwan Malaysia berdebat pasal kemerdekaan ni... 

2) Ketepikan semua sejarah seketika... Gua nak review album Punk buatan tempatan ni yang kene dengan jiwa gua menjadi puak radikal memberontak... Asik dengar lagu dari Barat je... Tambahan pula bulan ni ade pulak lagu suwey "Janji Telah Ditepati, Kini Masa Balas Budi" ape kejadahnya!!! Bulan ni gua nak sokong barangan tempatan je... Album ni dah kuar secara rasmi pada 4 Jun... tapi gua baru beli dan selamat sampai di ofis gua dalam pertengahan bulan Julai... Dah dekat setengah bulan album ni berpusing dalam kereta gua... 

3) Himpunan lagu-lagu menghasut dari 22 buah band tempatan yang sangat memberi inspirasi... dan lagu yang menjadi pilihak gua adalah The Regiment - Nothing Fear yang bersuara hard core... Dan lagu yang paling menghasut?? Korang lah yang tentukan... Terima kasih atas usaha Nervhouse Record dalam usaha anda menghimpun pemuzik tempatan... 

Nota: Bole ke bulan ni nak sokong semua barangan tempatan?... tadi baru je beli Levi's 505 hm...

2 comments:

  1. getah cover keyboard ko tak buang2 lagi ke jie.tak buruk ar laptop ko.mahal lah klu jual second

    ReplyDelete