Thursday, January 5, 2012

SHERLOCK HOLMES - A GAME OF SHADOWS


1) Citer ni lah yang aku layan tadi kat GSC Summit... Citer penyiasatan Sherlock Holmes sambungan Sherlock Holmes yang ari tu masa tahun lepas yang sekarang ni dok ulang ulang kat HBO... aku kenal Sherlock Holmes ni masa aku nak ambik SPM... aku baca novel dia sebagai persediaan ambik english SPM (amacam!! gua gempak tak baca novel english... padahal masa tu orang semua dah khatam novel Harry Potter kah kah kah...)

2) Berlatarbelakangkan kurun ke 18 zaman di mana enjin stim baru dicipta dan macam-macam lagi ciptaan baru yang menyebabkan orang barat tidak dapat beza kan mana satu sains mana satu sihir... Jadi Sherlock Holmes yang dikurniakan dengan kepandaian menganalisis data dan membuat kesimpulan dengan tepat telah menyiasat kes-kes pembunuhan berdasarkan fakta dan sains...

3) Episod kali ni dia pergi siasat teknologi pembuatan senjata yang tercanggih iaitu bom... dan menghukum Professor Mauritius yang mencipta dan menjual senjata tersebut... lagi malang awek yang Sherlock Holmes suka tu masa episod satu dah meninggal kene bunuh dengan profesor tu...

4) Lagi satu korang jangan tertipu ingat Sherlock tu mati masa jatuh kat sungai di Switzerland... dia sebenarnya hidup lagi sebab guna teknologi bekalan oksigen ciptaan abang dia...

5) Citer ni bagi gua sangat seronok sebab penuh dengan aksi slowmotion dan berbaloi layan... semoga korang pun terhibur kalo tengok...

Nota: Citer ni sebenarnya dah lama kuar masa bulan 12 ari tu... gua je ketinggalan lambat tengok

No comments:

Post a Comment