Wednesday, December 1, 2010

Aku Join IEM

Hari ini aku telah menerima sekeping kad yang mungkin bagi orang lain adalah sekeping kad biasa sahaja… Kad yang aku perolehi adalah kad keahlian dari IEM yang dikeluarkan oleh council… hm… nak pulak ahli majlis ni terima aku jadi ahli kan… macam mana lah riaksi ahli majlis bila tengok permohonan aku ni… sepanjang aku kat UTM tak pernah join mana2 persatuan pun… kalo join pun aku adalah ahli tido sahaja…
Disebabkan kerahan dan arahan keras dari bos aku, maka terpaksalah aku akur dan join persatuan ni… Dia kata ade orang dalam bole tolong aku watkan exam PE kasi lulus…Sukahati ko lah bos nak kata ape... yang aku tau yuran atau  kos permohonan aku claim balik haha...

Dengan kad ni maka aku telah membawa gelaran “Engr”… gelaran ini lah yang menjadi perdebatan antara ahli majlis sehingga mesyuarat bagi isu gelaran ni berlanjutan dari lepas maghrib kepada tengah malam… yelah ahli tua kata tak de gelaran lain pada engineer selain Ir… yang ahli muda kata perlu ade title “Engr” untuk engineer… tapi apa-apa pun gelaran atau pangkat pasti tak bole dibawa ke lubang kubur dan perlu ditukar kepada al-marhum…

Dua digit belakang pada no ahli aku sama dengan handphone number aku

3 comments:

  1. hoh. kenapa engineer ade kad & kami architect hanya sehelai kertas berwarna buku sejarah sekolah rendah tahun 1980? cess

    ReplyDelete
  2. Engr wujud bila orang muda kecoh nak lawan otai.bila orang muda nak nampak cool.bila orang muda kat sekolah dah ada pangkat.bila orang muda kat U ada jawatan.bila orang muda dah mula berpikiran macam orang yang ada pangkat Datuk2.

    taniah ji.kawe banggo dengan prestasi demo..

    ReplyDelete
  3. Awk g lah suruh Ar Boon Che Wee wat kad...
    nnt bole letak gambar sailormoon hehe

    ReplyDelete