Friday, April 22, 2011

Malam Keempat Dari Coral Paradise

Hip hip hooray... malam ni adalah malam keempat atau malam terakhir aku berada di Hotel ni... dan untuk makluman korang ini adalah satu rekod peribadi aku iaitu stay di hotel selama 4 malam... Tak pernah aku ade pengalaman macam ni sebenarnya... Al maklumlah... nak cuti panjag panjang kat Hotel ni mana pernah aku buat... Nak set untuk bercuti? Hm... jangan mimpi lah... sebab urusan kerja je aku berpeluang merasa... kalo harap duit sendiri.. tak de nye aku nak stay lame2 sampai 4 malam haha...

Kali ni bengkel aku baru lah aku nampak objektif nye... lepas kitorang buat cutting exercise... then orang dari Unit EPU pun masuk nak ambik cost saving kitorang...  Apa yang mengagumkan aku... bila orang EPU tu key in je nilai RM cost saving ke dalam Excel dia... Ambik Ko!!!! bole tau Return Of Investment tu... lepas tu bole tahu GNI Malaysia pada tahun 2020... Lepas tu bole anggarkan peluang pekerjaan pulak tu jika projek ni dijalankan... Kagum kagum...

Betul lah sistem kerajaan kita ni bagus kan... tapi malangnya disebabkan ahli ahli politikus yang ade kepentingan peribadi maka rosak lah sistem kerajaan ni dalam erti kata lain buat sistem atau undang undang canggih... tapi bab implement macam sampah...

Kita ambik contoh Polis... Undang undang, sistem, lepas tu senjata dan peralatan semua canggih... tapi bila suruh siasat high profile kes... ade je penemuan penemuan yang kelakar Kah Kah Kah... nak siasat orang mati dari tingkat satu pun berbulan bulan... Yang paling kelakar kes Video Anwar... nak siasat sape pengedar video pun susah haha... betul tak aku tanye korang mesti korang bole jawab sape pengedarnya... dah terang terang keluar kat TV pasal Dato T tapi Polis tetap nak siasat sape pengedar...

Oleh kerana aku tak layak berpolitik lagi... maka stop citer pasal politik dulu... Kita citer pasal kisah aku Tarik Kabel Elektrik sebab itu je yang aku pandai hahah.... Apa yang kelakar bengkel aku kali ni... punye lah tiap tiap malam dok revise design semata mata nak dapatkan penjimatan semaksimum dari kos siling... sekali datang je orang EPU bagi tau, "Tujuan bengkel ni bukan kita nak dapatkan penjimatan kos... tapi nak pastikan peruntukkan siling yang diberi adalah penggunaan yang optimum"... Ambik Ko!!! sekali lagi... ape lagi terus masuk kan balik lah semua bende bende yang dok potong awal bengkel tu... Hurgh!!!

Abes bengkel dalam pukul 12 malm... satu team aku keluar gi minum... tapi best lah sebab kali ni aku ade teman, pasal QS aku segan nak tido dengan bos dia satu bilik... KAH KAH KAH... baru lah aku paham kenapa bos aku tak nak join bengkel ni...

Petang tadi plk sempat lah aku beriadah dengan team aku... abes aku main pool dekat 10 frame lepas tu bantai main ping pong puas puas....

Sampai sini je laporan setiap malam aku dari Coral Paradise... Aku nak sambung keje sket... jam aku taip skrang ni adalah 2:49 am...

Ok geng selamat membaca sampah ni haha...

Selamat malam and goodbye Coral Paradise!!!! Ade masa kita jumpe lagi... Ade Ubi ade Batas... Ade Hari Boleh Balas bak kata pepatah melayu...

No comments:

Post a Comment