Tuesday, April 19, 2011

Value Management Projek Permata Pintar Kak Ros

walawei... sekian lama sudah aku tak update blog aku... so kepada pembaca pembaca setia aku yang tak seberapa tu bilangan follower nye huhu... harap bersabar...

sory geng... keje banyak gila ampai dh nk trip wire otak aku... nasib baik kali ni aku berkesemapatan untuk update... waktu aku tengah mengarang ni sebenarnya aku berada di Coral Paradise Hotel Port Dickson bagi menghadiri sesi Value Management Project...

Untuk makluman korang... bagi projek kerajaan yang bernilai RM50juta duit wang rakyat, semua orang yang terlibat dikehendaki menghadiri satu bengkel yang diberi nama Bengkel Value management... Tujuan diadakan bengkel ni adalah bagi menyahut seruan PM Abang Najib kita agar berhemah dalam berbelanja duit rakyat... Cuma bengkel untuk projek PERMATA ni kenapa lah diorang tak jemput Kak Ros kan... Karang ade skop kene potong sedih plak Kak Ros sebab projek ni adlah Perintis untuk ditunjukkan kepada negara2 lain...

Objektif bengkel ni adlah untuk mendapatkan penjimata sebanyak 30% beb... ulang skali lagi 30% beb... jahanam ko!!! baru first day tadi aku dah dok bertengkar dengan klien sebab asik dok argue design aku...
Malas nak citer detail sebab panas aku dengan dia tak reda lagi...

Sebelum ke PD tadi sempat gak aku singgah site fasa 1 yang dah siap... skali tengok luar cantik... bila jalan dalam... ambik ko... bersimpang siur... trunking aku yang amat dibenci oleh setiap Arkitek...

TNB Sub Compact ni lah yang menjadi sumpah seranah orang setiap kali lalu kawasan tu... nasib baik tak jadi hukum wajib lontar batu bagi setiap orang yang melintas...

landskap tip top aku puji... sejuk je mata memandang... high taste punye arkitek dah masih single awek ni...

Ok je aku tengok...

Gambar Kak Ros...

Ambik ko!!!... lighning aku tertinggal sudah sebab Main Con dah siap ground beam dia

next projek aku second Phase

asal boleh cilok je...

Bangunan Lego

Bangunan Elevated Water Tank Paling Cantik Pernah Aku Tengok... High Taste Punye Arkitek wat Facade Treatment

Abes sudah gambar... aku nak tido ngantuk... Krohhhhh krohhhhhh  krohhhhhh

5 comments:

  1. poji..await x leh upload gmbr ka apa?

    ReplyDelete
  2. http://imageshack.us/

    cuba pakai benda ni.pls jie.jangan kasi malu gua.hahah

    ReplyDelete
  3. ye ke pek... huhu ku buta IT siut... nanti kalo Abang Jib suruh aku bukak email @1malaysia.com.my ko ajar kan ek...

    ReplyDelete
  4. dah buta tuh.belajar lah.xkan nak telanajng sampai tua.xkan nak kayuh beskal sampai tua.agama pun sama.kene update

    ReplyDelete