Friday, May 27, 2011

Asal Arkitek Je Hensem....

Hari ni buat pertama kali aku tengok presentation arkitek bagi projek sumbangan Yayasan Bukhari ... mana taknye... selama aku keje ni tak pernah berpeluang tengok presentation arkitek....Selalu first meeting bos aku je yang turun... kali ni dia ajak aku sekali join meeting tu... skali ambik ko!!! dia present memang gempak lah... siap buat 3D dengan animasi sekali tu... terus aku bole tau bangunan tu rupanya mcam mana... aku ni dah lah ade masalah nak bayangkan 3D... tak de lah aku terkebil kebil nak bayangkan rupa bangunan tu macam mana lepas ni...

Dah lah present gempak... labtop pakai brand Apple tu... lepas tu logo Apple dia menyala lagi tu... tak de lah macam labtop Apple aku yang logonye tak menyala hahaha... Tambah lagi muka plak smart... ala ala remy ishak mix dengan clark kent... speaking fluent plak tu.... Asal Arkitek je hensem... asal hensem je Arkitek... hm... aku rase kalo nak study architecture, dekan dia akan tengok rupa paras gak kot... kalo hensem baru bole ambik kos tu... Patut lah ari tu ade awek tanye aku "U ni keje Arkitek ek?... I tengok drawing bersepah2 je dalam kete tu?" "Aku pun jawab balik "Eh bukanlah... itu drawing orang... I bahagian tarik kabel je... tak caya cube pegang tangan I yang kasar ni..." hulur tangan aku kepada dia... "Tak kasar pun... U tipu lah" jawab dia kat aku...

Anywhere aku berharap konsep green dia tu dapat diterima oleh client... Kesimpulan... Bangunan Mini Auditorium dan Kompleks Sukan memang menarik... Tapi tunggu lah... datang je equipment aku.. abes rosak semua estetik dia... mesti menangis tengok trunking aku nanti...

2 comments:

  1. kahkahkah. ayat "U ni keje Arkitek ek?" dengan "Asal Arkitek je hensem" ada kaitan tak?



    saya akitek. saya hensem! ^.^



    -aan-

    ReplyDelete