Tuesday, May 31, 2011

Sampai Di Sini Saja...


Gila kentang ko Jie!!! tengok tajuk kat atas macam jiwang saje... Kah Kah Kah... Ko ingat ape, jiwa Grunge macam aku ni tak de perasaan jiwang ke hah... Kurt Cobain yang Grunge pun kawin gak tau... siap ade anak lagi dah dengan Courtney Love... Aku... ape citer... tak kawin kawin pun lagi...

Lepas je aku balik dari kenduri kawin classmate aku masa kt UTM ahad ari tu... terus aku berlari ke rumah dan dapatkan gitar untuk main... jiwa syahdu beb tengok kawan2 dah kawin... siap ada datang masa kenduri tu dukung anak... siap kate lagi dah nak dapat kedua sudah... Aku rasa lepas ni aku dah tak moh bercinta... dapat je tangkap seorang gadis yang suka aku... terus je aku ajak kahwin...Masalahnye ade ke Gadis nak kahwin dengan aku huhu?? Ade ke Gadis nak kawin dulu baru bercinta? 

Apa lagi bukak laptop... tune sket gitar cari lagu jiwang... Ambik Ko !!! lagu Sofaz jadi mangsa... Ini gara-gara gadis aku jumpe masa buat projek sg gombak baru baru ni... Gadis !!! Sg Gombak!!! Bila??? Ape citer?? Hah Ceciter ceciter...

Bermula dengan perkenalan aku bila dia call aku suruh datang ofis dia sebab Bos dia nak jumpe... masa tu pukul 5 sudah... kebetulan aku dari UKM terus shoot ke ofis dia kat area kajang... Sampai je aku ofis dia terus cari bos dia... dan masa tu lah tiba tiba ade dia muncul dan aku pun terpaku sebentar... Damn!!! God!!! Subhanallah!!! bisik aku dalam hati... Bidadari mana datang ni?? Lengkap bertudung... sopan santun... pandai buat air... Adakah aku di syurga?? ape syurga?? tiba2 aku terasa panas... dan masa yang sama ada orang tiba2 tarik aku dari belakang... bila aku toleh je... aduh cilaka... ni minah SOGO masa aku tahun tiga ni... lepas tu ade sorang lagi... pulak ni awek Orange wargh!!! panas!!! tiba tiba ade lagi yang tarik... rupa rupenye Pak Alex Ferguson Si Setan Merah... Hurgh!! ni lah bahana jadi penyokong setia Setan Merah... Dan aku pun terus lenyap dari pandangan dia...

Tiba tiba... "Pauzi... Cable u ni nak tarik sampai mana?" tersentak aku dari mengelamun bila Bos dia sudah mula bertanye kat aku... Sikit sikit jumpe aku je tanye kabel nak tarik mane... ade muka kabel ke aku ni... Begitulah perumpamaan aku jika dibandingkan aku dengan Gadis projek Sg Gombak ni... Orang kata jauh panggang dari bara... tak pun kalo kail panjang sejengkal jangan kan lautan hendak diduga...tak pun bagai talam dua muka...

Jika diperhatikan memang jauh aku dengan dia... mana taknye dari susunan pangkat pun korang dah tahu... Sah sah Egnr Struktur tu atas aku... tambahan pulak projek ni tak pakai arkitek... So dia lah lead... aku ni macam biasa lah... muka kabel... tarik kabel je lah... Lepas discus dengan bos dia... aku mula lah berkoordinasi dengan dia selanjutnya untuk siapkan design projek Sg Gombak tu...

Kat situ lah aku mula berkenalan dengan dia lebih lanjut... selidik punye selidik... dia memang otai rupenya kat company tu... dia punye otai background design jambatan... tapi paling kelakar aku masih tergelak sorang sorang sampai ke saat ni adalah pasal aku tersalah cakap pasal rekabentuk dia kat Client... punye lah dia design chamber... aku bole citer kat client kata C&S aku design tunnel... sebab tu lah aku letak lampu dalam tu... terperanjat client aku tu terus je call Bos dia... Haha bila aku mengadap je Bos dia lepas tu... "Ko ni... fitnah lah... 'dia' elok2 design chamber yang ko gi kate ade tunnel kenapa? terkejut lah client tu"... haha.. sorry Bos... salah interpretation... sampai sekarang aku malu dengan dia... rasa macam nak buat pembedahan plastik pun ade... tukar buat muka Brad Pitt... baru lah dia tak kenal aku ...

Lepas aku siapkan design dengan tender dokumen dalam dua minggu... maka aku pun bagi lah kat dia... dan saat tu aku sedar yang itu mungkin kali terakhir aku jumpe dia... mana taknye... dia tu otai design... so duduk ofis je lah... buat ape panas2 nak kuar... aku je kuli kene kuar tanam kabel... lagi pun supervision by client... nak ajak dia kuar makan?? sampai sekarang aku hutang tak belanje dia lagi sebab banyak tolong aku siapkan... ahad pun dia mesej aku bagitau ade drawing baru... memang rajin lah gadis ni... first time aku jumpe gadis workaholic... ini tak... nasib aku ni asik jumpe yang alcoholic je... Masa dia banyak habis dengan kerje... so nak kuar dengan aku ni jangan harap lah... silap2 ko kene set appointment dengan dia dua bulan awal haha...

Reporter: Congratulations u just done your design very well..

Aku: Mi.. Mi no spik english... but mi ken anser your question... thank you...

reporter: it is true u have ask here for dinner?

Aku: Sorry... not relevant... I can't answer it...

reporter: Come on lah pauzi... we all know u... we heard from your colleagues that u always to go her office... Even their calling for meeting at 8 o'clock PM... u dont have any objection to attend it...

Aku: Its normal mah... in construction we work untill midnight... beside she is my client... I cant answer NO to her... she is very professional... Nothing beyond that... 

Reporter: So it is true u ask her for dinner after that?

Aku: Hm... yup... its normal mah.. after discussion we must treat our client very well... so there is no wrong I invite her for dinner.. but unfortunately she have some work to do.. so I respect her time...

Reporter: Kah Kah Kah.. your tactic sudah Kantoi... anywhere gud luck... we just got some gossip in here...

Cilakak punye reporter... itu pun nak menyibuk ke... bukan taktik pun... memang aku ikhlas nak ajak makan sebab banyak sangat tolong aku... Sampai di sini sahaja... kembali aku menyiapkan kerja kerja tertangguh aku kat ofis... dan aku dalam usaha membuang fahaman Punk Rock atau Grunge yang lama bertanam kat hati aku yang menjadi salah satu faktor aku susah nak jumpe jodoh... Ye kot... ntah lah... No comment...

Nota: lepas korang tengok video tu... korang tau lah kenapa aku tak suka ke karaoke... dan jangan sesekali tanye aku..."Pojie... ko tak nak masuk AF ke?"... kalo korang tanye macam tu jugak... maka nye makan kasut converse aku lah jawabnye hahaha....









3 comments: