Monday, July 25, 2011

MTV World Stage 2011

MTV WORLD STAGEEEEEEE!!!! Jerit lagi jie MTV WORLD STAGEEEEE WOOOO hargh tui... sakit anak tekak aku... haha kene simpan suara... nanti aku nak melalak kuat kuat masa konsert tu... Lirik lagu semua dah hafal... MTV World Stage kali ni menampilkan Pop Shuvit sebagai wakil tuan rumah... BEAST, NEON TREES dan 30 SECONDS TO MARS.... 

Aku menanti dengan penuh harapan weekend aku adakah seseorang akan sudi lunch dengan aku??? Hm... tapi malangnya, tiada tindak balas dari henfon aku yang memberi tau akan adanya orang ajak kuar lunch.... Ape lagi... lepas je asar... aku pun bersiap lah untuk hadir ke Majlis tu... Namun sebelum aku kuar umah... sempat gak lah aku merakam satu video dari Neon Trees - Your Surrender... lagu ni bagi aku sangat touching... Part lirik "How long 'till your surrender.... Its a long wait for heartbreak...." memang kene kat gua beb...

Mintak maaf... bateri gua bangang... Better korang tengok hok ori... hok PROM kat youtube... lagi molek bunyinye...

P1120556 by pauzikassim
Pastikan pas tak tertinggal... pas ni tak jual... kene dapatkan dari Celcom... Mastercards atau Twisties... Gua dapat dari kenalan gua yang sama sama mencintai muzik...

P1120563 by pauzikassim
Mak ai... Ramai gila dah Q dulu... Korang ni memang Hedonisme betol lah....

IMG_0578 by pauzikassim
Aku sedang beratur menunggu giliran... Lihat.. ramai gila orang... kat sini bukan perhimpunan haram yang perlu bertempur dengan Polis Raja Di Malaysia... Tetapi perhimpunan bagi mereka yang menghargai muzik... yang membiarkan nalurinya menerima bait dan notasi muzik meresap ke dalam jiwa... lupakan segala masalah... baik kerja atau perhubungan atau berbagai bagai lagi... jauh sekali mengenai politik... tiada pembangkang atau pencadang.... tiada komunis atau demokrasi... tiada duit tiada makanan....


IMG_0580 by pauzikassim
Ah moi collect tiket memang 'cara' beb... Kalo dia C&S egnr...  memang aku dah ngorat dulu.... hahaha...

IMG_0581 by pauzikassim
Nasib baik kali ni guna wrist band... aku paling tak suka kalo guna cop kat tangan atau leher... satu hal nak menghilangkan kesan cop tu...


P1120564 by pauzikassim
Penulis sempat memberi pose di poster MTV

IMG_0576 by pauzikassim
Haus beb... nasib baik ade air sponsor

P1120566 by pauzikassim
Gua datang lepas asar... jawabnya dapat saf belakang lah... diorang tu yang kat depan tu aku rasa pukul satu dah terpacak kot...

IMG_0571 by pauzikassim
Terima kasih TNB yang memberi bekalan elektrik tanpa ada gangguan...


IMG_0582 by pauzikassim
Krew2 yang terlibat... sebenarnya gua teringin nak kerja macam diorang... best siut ikut tour...

IMG_0583 by pauzikassim
Ini lampu jenis strobe... kesan cahaya lampu ni bole memberi kesan sawan epilepsi... jadi pastikan korang tak de penyakit ni kalo nak masuk mana mana konsert... Ini fakta atau statement dari egnr & doktor... bukan auta ek...


IMG_0586 by pauzikassim
Aku tengah pikir... patut ke pasang lightning protection kat stage tu... hm... aku kene check dengan principal aku... maklumlah... karang kene kilat susah pulak...

IMG_0592 by pauzikassim
Ini awek rambut perang... tapi bukan awek gua... gua bengang sebab rambut dia tajam tajam dan mencucuk cucuk hidung gua sampai terbersin...

IMG_0604 by pauzikassim
Aku takut je belon tu sampai kat aku... karang meletup abes muka aku kene kilat2 dalam belon tu...

IMG_0604 by pauzikassim

IMG_0611 by pauzikassim
Mamat tu nama Adam... Aku sangat jeles dengan dia sebab Jared Leto panggil dia naik stage... kalo aku lah kat atas tu... mau pengsan aku dapat peluk Jared Leto....

IMG_0612 by pauzikassim
Perempuan ni pun dapat peluang naik stage.... dengan selamba minah ni peluk si Jared Leto tu!!!!

IMG_0619 by pauzikassim
Last sekali... dekat 30 orang si Jared Leto ni panggil naik stage.... wargh!!! menyesalnya aku datang lambat... tau lepas zohor aku dah gerak...

Sedikit Ulasan Persembahan Artis MTV World Stage 2011 Live in I-City

283314181_f5a767dff8 by pauzikassim
Selaku tuan rumah... Pop Shuvit telah menjadi artis pembukaan... tak perlu citer lebih kerana kita rakyat Malaysia... dan salah satu bende yang kene tau sebagai rakyat Malaysia adalah Pop Shuvit itu sendiri... kerana band ni adalah konsep 1MALAYSIA... Cina, India, Melayu dan Jawa asli semua ada... dan telah mencipta nama di Jepun sebagai band Hardcore No 1... Tapi kenapa Mod (vokalis) tak tukar tajuk lagu 'Oh Sizuka' kepada 'Oh Vanessa'?? Tak dapat awek Jepun dia sebatnya ah moi Cina si kakak Vince Af tu... 
Persembahan yang mantap lagi-lagi masa lagu penutup iaitu Lajuku... ntah gua pun lupa apa tajuk dia...

20101115_seoulbeats_beast by pauzikassim
Persembahan Kedua diikuti Boy Band dari Korea iaitu BEAST atau dalam bahasa melayunya SERIGALA... Semua awek awek baik melayu... india atau cina terkinja-kinja masa dia buat show... ape lah ada kat mamat mata sepet tu... dahlah gay... aku yang normal ni korang tak tergila gila kan pulak.... kata aku dengan penuh jeles...

Yang ni aku lagi tak tahu nak ulas ape ape... knowledge aku berkenaan K-Pop (Korean Pop) amat lah sedikit... Yang aku tau video klip dia yang selalu kuar masa aku nak bersiap gi keje kat MTV adalah lagu Fiction.... Lepas tu yang aku tau Park Ji Sung dah sambung kontrak dengan Manchester United... lagi satu Maria Ozawa... hm... satu nama yang menjadi sebutan masa aku tahun empat....

Yang kelakarnya kat aku... masa boyband ni buat show sebanyak enam (6) lagu... gua jadi berdiri tegak pulak seolah olah gua tengah menghormati lagu Negaraku hahaha... mana taknya... satu ape aku tak paham bahasa dia nyanyi tu... yang aku tau Aroso je...


l_2689e14f05bd4ffeb351619fafa08659 by pauzikassim
Hah!!! Band ni yang aku tunggu... Band dari Utah yang memperjuangkan genre garage music iaitu NEON TREES... kenelah dengan taman I-City yang banyak lampu Neon dan LED.... abes gua khatam hafal lagu dia... tak cukup dengan lagu... kod-kod gitar dia pun gua hafal... mana tau gitaris dia sakit perut tak bole buat show... at least gua bole jadi super sub diorang seriously.... Dimulakan dengan lagu Your Surrender dan ditamatkan dengan lagu Animal....

Video kat atas ni scene ketika masing-masing melalak lagu Animal... live dari kamera aku... yang kelakarnya masa aku tengah sibuk layan head banging... sikit lagi nak muntah nak high nak stone... tiba-tiba bole plak Bos aku call... Hm... takkan nak angkat... mampus aku dia tahu kegiatan aku nanti bila dengar bunyi bising... aku pun tak jawab lah call dia tu... lepas tu dia mesej "I didnt receive your email"... alamak Bos gua ni... potong mood lah... padahal  gua dah email semalam.... kan gua dah panik... thanks to Iphone... settle masalah... gua pun sambung balik head banging....


30-seconds-to-mars-30-seconds-to-mars-183611_1024_768 by pauzikassim
Sebagai penutup... band dari Los Angeles iaitu 30 Seconds To Mars... atau dalam bahasa melayunya 30 Saat Ke Planet Marikh... Mak Ai... cepatnye diorang ni sampai planet marikh... aku rase kalo pakai kelajuan cahaya mahu beratus tahun baru sampai...
Band ni yang ditubuhkan oleh adik beradik Leto... Abangnya yang mukanya agak simetri bernama Jared Leto... manakala adiknya aku lupa plak namanya... aku tak rapat sangat dengan adik dia... aku rapat dengan abang dia je si Jared tu... Dulu we all pakat dah nak buat band masa study dulu... tapi disebabkan gua dapat offer UTM Skudai... gua pun batalkan hasrat untuk join band Jared tu... hm... rugi2... kalo tak hidup gua sekarang ni bebas je dari drawing drawing dan due date... gua inginkan hidup sebagai Rockstar... hari biasa lepak studio... weekend buat show... lepas tu parti VIP enjoy sampai pagi... memang layan bai... no comitment... itu yang best hahaha...
Bermula dengan lagu Beautiful Lie dan diakhiri dengan The Cure... sempat jugak diorang ni buat gimik lepas lagu The Cure je diorang terus balik... padahal ade lagi lagu killer tengah top diorang tak perform lagi... Tiba tiba diorang masuk semula dan nanyi lagu killer yang tengah meletup sekarang ni iaitu King And Queens...

Lepas abes tu gua pun balik sebab jam dah pukul 12... Esoknya aku ade meeting kat Permata Pintar Bangi... Karang kalo ponteng meeting tau nye Si Kak Ros tu abes gua kene hempap nanti...

Saya Pauzi Kassim melaporkan dari TV 3 Suku...
Yang kurus di mongolia kita nampak... yang badak disebelah kita buat buat tak nampak








No comments:

Post a Comment