Saturday, July 16, 2011

Tamatnya Penderitaan Aku Kerja Tengah Malam

Akhirnya malam tadi tamat sudah penderitaan kerja tengah malam aku... ko bayangkan lah aku jalan kat rel tu tiap tiap malam dari satu stesyen ke satu stesyen bermula dari Sentul Timur ke Jalan Chan Sow Lin... Dari chan sow lin pecah dua pulak jalan tu... satu menghala ke Ampang... satu lagi menghala ke Bukit Jalil... jumlah semua 25 beb...HARI PERTAMA INSPECTION

Dah nak tercabut kepala lutut aku... hampir sebulan gak lah aku menderita huhu... mana tak nye malam masuk rel... siang kene datang meeting bagai2 tu... Malam tadi stesen terakhir aku buat inspection adalah stesen Miharja... Dan saat tu aku mula rasa sedih kerana aku akan mula berpisah dengan Team Rapid KL yang banyak membantu team aku sepanjang membuat pemeriksaan... rasa sedih aku ni boleh lah disamakan rasa sedih Pakcik Konduktor yang telah hampir 30 tahun kerja di Stesen Tanjung Batu yang baru baru ni telah ditutup dan diserahkan ke Singapura akibat ke'bangang'an seseorang yang buta buta serahkan tanah kat orang lain....

Sepanjang pengalaman aku buat pemeriksaan.... dalam sebulan sahaja aku telah dapat faham operasi tren tu... perkara ni menyebabkan beberapa usaha 'memancing' aku dari management Rapid untuk ambik aku join Rapid telah bermula... mana taknye... semua yang tak kena dengan design tu dah ade kat kepala aku... dah macam dalam citer Prison Break... semua selok belok penjara Si Michael Scofield tu tau....

Tapi aku tetap setia lagi dengan company aku ni sama lah aku setia menanti untuk kuar makan tengah hari bersama dengan ...argh!!! kuar lagi citer ni .... Bosan lah ko jie... orang tu busy dowh... Bukan gua jual mahal tak nak join mereka... tapi tawaran yang dicadangkan untuk aku masih belum sama dengan tawaran macam Cristiano Ronaldo semasa berhijrah ke Real Madrid hahaha...

So weekend ni aku nak enjoy sakan... sape2 yang sudi kuar dengan aku... bagitau je lah... aku dah free... tapi dengan syarat kalo nak kuar dengan aku kene pakai apa2 baju yang ade color  KUNING...

P1120532 by pauzikassim
Aku hampir jadi model catwalk sebab asik jalan atas rel sepanjang pemeriksaan...

P1120531 by pauzikassim
Sedikit pose sebelum aku meninggalkan rel.... Memang letih siut jalan berkilo kilo meter...

P1120227 by pauzikassim
Lakonan kerja untuk aku tunjukkan depan bos yang aku buat keje... maklumlah... raya dah dekat... bos bos tengah evaluate performance nak bagi bonus hahaha... padahal lepak dengan budak Rapid gi makan lama2...

Singapore Malaysia Train Station by pauzikassim
Inilah Pakcik yang aku cakap... waktu TV 3 Suku interview dia... dia telah melahirkan rasa sedihnya kerana Tanjung Pagar kini bukan dalam Kedaulatan Malaysia... hm... Tak pe Pakcik... Tunggu Election Day... Raya jangan lupa jemput datang umah ok...

4 comments:

  1. Best gambar berdiri atas rail tu. siang2 kompem xleh wat nnt org igt nk bunuh diri.

    ReplyDelete
  2. ade jumpe kura-kura kat rel... tinggal tulang je... mati kene karen...

    ReplyDelete
  3. Kesian kure2 tu. awat atas rel pun ada electric? igtkn yg overhead tu je.

    ReplyDelete
  4. aah ade karen kat rel tu waktu tren lalu... cuma malam diorang dah OFF...

    Banyak lagi jumpa sebenarnya bawah rel tu...

    ReplyDelete