Saturday, November 19, 2011

Children Of Bodom Live In Singapore

1) Hari Khamis yang lalu pada 17/11/2011 aku telah pergi ke sebuah konsert yang memang aku tunggu-tunggu sepanjang hayat hidup aku... Band yang menjadi kegemaran dan ikutan aku iaitu Children Of Bodom yang diadakan di Fort Canning Park, Singapore...

Children Of Bodom Live In Singapore by pauzikassim
Punye taksub aku dengan band ni sampai meeting hotel dengan meeting Bukhari sanggup aku ponteng... Nak risau ape... band ni aku tau diorang hanya datang sekali je... nak datang lagi jangan haraplah...

2) Ini adalah kali pertama aku keluar dari Malaysia beb... rasa takut... rasa batak... rasa happy pun ade... 5 tahun aku bertapa kat UTM Skudai sekali haram pun aku tak pernah jejak kaki kat Singapura tu... Dah lah drive sorang2 dari KL ke JB... lepas border baru Hate Crew tunggu aku...


P1130123 by pauzikassim
First time tengok pasport kene chop... aku tengah isi white form dalam cab dari City Square menuju ke Singapore... tourist guide aku yang bagitau ape nak buat bila nak masuk Singapore... Yang kelakarnya tourist guide aku ni guide guna SMS je dari UTM haha...

P1130125 by pauzikassim

P1130124 by pauzikassim
Lihatlah mereka yang hadir... Serba-serbi hitam... di saat ni masing-masing berdebar dan tak sabar nak tengok show dah... aku pulak bila sampai tempat macam ni pasti aku akan panjatkan doa jangan lah jodoh aku bertemu di tempat macam ni... kalo bertemu pun biarlah habis malam tu sahaja hahahaha....

P1130130 by pauzikassim
Ini keadaan stage sebelum konsert bermula... aku tertinggal lah kambing hitam dengan sabit rumput lengkap dengan jubah... kalo aku bawak bende alah tu pasti aku dapat pass backstage lepak dengan Alexis Laiho...

Children Of Bodom Live In Singapore by pauzikassim
Sebab gua buat simbol macam Najwa Latif... Jadi gua telah dijemput untuk lepak belakang stage hahaha....

P1130148 by pauzikassim
Laiho sedang beraksi dengan Flying V cap ESP...

P1130150 by pauzikassim
Warman tak buat teknik rebonding... aku tengok rambut dah serabai gila...

P1130146 by pauzikassim

P1130157 by pauzikassim
Ini awek depan aku bukan jodoh aku... nasib baik... tapi dia punye head banging bole tahan bai... aku dah muntah... dia tak muntah muntah lagi...

P1130169 by pauzikassim
Selepas show....

P1130167 by pauzikassim
Jaska punye set drum... double paddle yang best tu... geduk geduk geduk bunyinye...

P1130134 by pauzikassim
aku teringin benar nak keje ni... setting sistem ELV...

P1130172 by pauzikassim
Bangsa ni aku dah tak tau nak cakap ape... pegi mana2 je mesti ade bendera ni...

P1130133 by pauzikassim
Ini hate crew yang tunggu aku... masing-masing vokal mantap dan dah ade band... aku je vokal tak mantap-mantap lagi hahaha...

Children Of Bodom Live In Singapore by pauzikassim
Habis show masing-masing berbincang dan memberi pendapat... ape si kapir laknat Laiho tu goreng punye sedap... dan cuba tiru gaya laiho bila sampai ke rumah... dan bagi input kat band masing-masing... gua je tak de band lagi... sikit-sikit jamming dengan TV huhu....

Abes show... gua bermalam di pontian umah vokalis band Lorong Terbabas sebab tak larat dah nak balik KL... Tapi gua langsung tak berpeluang jalan-jalan di Singapura... satu barang ape pun aku tak sempat nak beli... jadi janganlah mengepau ape2 buah tangan dari Singapura... Jangan kan buah tangan... buah hati pun aku tak dapat sebab masa terhad... pergi Singapore semata nak tengok konsert je...

Children Of Bodom Live In Singapore by pauzikassim
Duit Singapore ni pun aku tak sempat nak tukar RM(Rosmah Mansur) balik

Children Of Bodom Live In Singapore by pauzikassim
Tiket yang belum koyak lagi... bole guna lagi ni kalo Laiho datang...


Berikut adalah sebahagian video yang sempat aku record... nak record lama-lama tak larat tangan lenguh... lagipun aku nak head banging puas-puas...


Opening...

Aku rasa si Laiho ni beratus kali cakap F*** tu... aku pun tak paham kenapa nak cakap banyak kali... Masa ni lagu downfall... antara lagu kegemaran aku...



Lagu paling aku minat... Bodom After Midninght...

If You Hate Me...


Solo ngeri punye...

Nota: Hate Crew adalah gelaran yang diberi kepada mereka yang menjadi pengikut/peminat Children Of Bodom...

4 comments:

  1. lu takde jumpa amoi pregnant ke fort gate tu?

    ReplyDelete
  2. ade ade... aku perasan...

    aku rasa dia nak bagi pendedahan awal kepada kandungannya supaya jadi macam laiho bila dah besar hahahaha...

    ReplyDelete
  3. amoi tu xpegi..kau jumpa lain org kot..dia pn dah macam laiho...apalah sangat laiho tu katanya

    ReplyDelete