Thursday, June 16, 2011

Laporan Top 6 Showdown 2011

Rabu ari tu... satu pertandingan lawan menari yang diadakan setiap minggu bagi mencari kumpulan menari yang terbaik di Malaysia... Bertempat di I-City  sempadan antara Klang - Shah Alam... Tapi pertandingan menari yang mereka cari ni bukan nye tarian mak yong atau zapin... tapi lebih kepada yang moden atau kata erti lain macam B-Boy or B-Girl lah...

Kat bawah ni gambar semasa pertandingan berlangsung.... Enjoy the pic

P1100335 by pauzi_84\
Banner ni korang akan jumpe kat Main Entrance

P1100383 by pauzi_84
Barisan juri tetap adalah Maple Loo (jangan sebut mapley) dan Joe Flizow manakala juri jemputan korang kenal lah iaitu Linda Jasmin aka Mak Jemah (Memang hot chick dia ni) laki kepada Que Haidar... Sempat aku tanye dia 
aku: Where's your Hubby?
Dia: 'She' at home honey... looking my son and 'her' son..

Que linda arak rokok 2 by pauzi_84
Baju biru tu adalah wife kepada Linda Jasmin... Mereka tak minum arak dan tak hisap rokok... minuman tersebut memang ade dah kat atas meja... rokok tu, wife dia tolong pegangkan kawan. dia punye.... sebab kawan dia sakit perut nak gi tandas...

P1100387 by pauzi_84
Mr Prem dgn minah ni aku lupa nama dia... tapi selalu ade kat 8TV quickie dan citer Blogger Boy and kat Zouk

P1100381 by pauzi_84
Akibat tidak menggunakan sampoo Clear... Kelemumur punca kegatalan...

P1100397 by pauzi_84
Tema minggu tersebut adalah Street Flava....

P1100401 by pauzi_84
HMC Flow... 

P1100406 by pauzi_84
B-Girl paling wow... Panic name nye... Tapi tak de kene mengena dengan Panic At The Disco atau Penat Di Disko...

P1100408 by pauzi_84
Saat battle... sapa terendah undiannya akan dikehendaki battle sambil cuba menwan hati juri agar tak tersingkir...
Pinky Vs Rockusteps

P1100413 by pauzi_84
Saat Blazing Squad tersingkir... Kalo AF tersingkir akan bawak beg keluar... tapi Showdown, mereka akan meng'spray' nama diorang yang ade kat wall tu... ala-ala grafiti lah...

P1100414 by pauzi_84
Saat menunggu assigment next week....

P1100419 by pauzi_84
Abes sudah majlis tari menari...

P1100421 by pauzi_84
Awek dari Bounce Stepper Crew ni sempat menunding pada aku... suruh stay lepas show... dia nak battle dengan aku

P1100385 by pauzi_84i
Ape pulak mamat ni buat kat sini?? Bukan abang ni jiwa Grunge or Black Metal?... haha... jangan salah faham... aku berada di sini untuk mendapatkan ilham... untuk makluman korang.. aku kene design satu auditorium dekat UKM Bangi... So aku datang sini nak buat sedikit research... Sebab tu bila tengok muka aku serius dan ketat je... aku tengah feel kesan lighting dia dan juga sound system... aku tengah cuba resapkan bit music tu ke dalam hati dan soul aku... aku cuba ukur desibel atau Sound pressure level (SPL)... 
'haha... aku ni kalo bole setiap konsert aku nak pegi... Citer2 aku nak pergi Metal Music Festival Tahunan di Helsinki, Finland... 

P1100377 by pauzi_84
Lampu fresnel, Cyclorama dan profile yang digunakan... Isunye berapa lux diperlukan??


P1100378 by pauzi_84
Kesan lighting pada stage... Lux ni sangat penting iaitu pengukuran kecerahan cahaya yang diperlukan untuk membuat siarang langsung...

P1100373 by pauzi_84


P1100376 by pauzi_84
Yang ni sound system... atau speaker... aku tengah ukur berapa dB output dari speakar ni...

P1100426 by pauzi_84

P1100425 by pauzi_84
P1100426, a photo by pauzi_84 on Flickr.

1 comment: