Monday, January 24, 2011

Aku Main Bola Padang

Pada 21 Januari yang lalu aku telah dipanggil oleh company aku untuk mewakili pasukan bola sepak bagi menjayakan perlawanan persahabatan antara perunding dengan Client... perlawanan tersebut antara Megajati Vs FINAS bertempat di Padang Bola DBKL pukul 8 malam... Bila aku dengar je nama FINAS bertambah beria-ia aku nak main mewakili company aku... mana tak nye mesti ade artis turun tu kata kawan aku yang pancing aku supaya main bola malam tu... Tapi malang... hidup aku ini mudah dikencing oleh rakan taulan maupun kontraktor... Tiada satu artis pun yang turun... hanya technician2 FINAS yang selalu main bola je ade turun... 

Seperti biasa masalah disiplin kedatangan aku tak pernah berubah-ubah walaupun dah pasang azam baru untuk hadir tepat waktunya bagi sebarang appointment... Kelewatan aku tiba di padang pada pukul 8:15 membuatkan pengurus pasukan aku buat muka belok dia atau muka ketat...

Posisi yang diorang paksa aku main adalah posisi yang agak ngeri tu... iaitu bermain sebagai penyerang... ambik ko!!! Dengan sedikit ilmu yang ada itu pun hanya berbekal menonton perlawanan Manchester United sahaja maka aku pun cuba lah praktikan apa yang Park Ji Sung atau Berbatov selalu buat bila jadi striker...

Ini gaya sepak yang selalu aku buat masa training...

Ini gaya aku menyindir Ref sebab asik tangkap aku masa Off Side dan tak nak bagi penalti masa aku jatuh kat kotak penalti sebab asik kene tindas je dengan defend diorang...

Ini Awek Korea... Dia tak de kene mengena dengan aku...

Disebabkan gaya-gaya di atas dan tenungan Awek Korea maka pasukan aku telah tewas sebanyak 3-0 dan seperti biasa tiada jaringan disumbangkan oleh aku... sebab tu result dia 3-0 haha...

Belakang aku adalah pengurus yang buat muka belok sebab masalah disiplin aku...

Terkial-kial nak pakai but sponsor...

Sponsor by Syarikat yang nak lari bayar cukai kerajaan...Siap mintak resit...


Nama: Mohamad Pauzi Bin Mohamed Kassim
Umur: 27 Tahun
Tinggi: 172 Cm
Berat: 58 Kg
Posisi: Wing kanan... kadang-kadang striker...
Kelab Terdahulu: Kg. Delek Kanan FC
Kaki Hidup: Kaki Kanan je... Kiri pengkau sket
Finishing: 3/20
Tactical: 2/20
Speed: 8/20
Appearance: 18/20 (Bawah sket dari Beckham) atas sket dari Anderson...

Ini Anderson




2 comments:

  1. tapi kan bang.saya suka tengok abg main bola.bnyk skil yang abg buat tak pernah saya tengok..

    ReplyDelete
  2. betol tu dik... kadang-kadang gerakan abang ni sungguh mengelirukan sehingga kawan satu team pun tak bole baca gerakan abang...

    Adik kene main bola baru tau rasa nya...

    ReplyDelete