Saturday, January 29, 2011

Projek Kuarters Bomba Cheras

Pagi tadi aku telah menghadiri satu mesyuarat tapak di cheras dekat dekat dengan downtown... Ini adalah salah satu projek high rise building aku yang bole dikatakan mencabar lah dan boleh dianggap buat pengubat hati aku sebab tak dapat jadi RE kat projek high rise building di Putrajaya...

Beza nya site cheras ni aku buat rumah 17 tingkat 3 blok lepas tu adalah dewan tadika dengan pondok Pok Guard... So dah tahu lah setiap floor tu typical cuma stage basement ni selagi tak lepas selagi tu aku tak bole tido malam dok pikir nak hack beam C&S ni macam mana lah nak buat... mana tak nya... site dah terbengkalai 10 tahun... projek ni pun Gov kene tipu dengan pemaju... C&S aku dah lah brutal... asik tak bagi nak hack je...

segala paip-paip taik yang nak lalu atas kete tu harus aku pikir macam mana nak buat...


Selepas 6 bulan bertekak dengan kontraktor pasal insurance bulan ni baru lah nak start keje


Dua gambar di atas telah membuatkan Bangla yang tangkap gambar aku rasa tertekan sebab kene kaco tengah keje

Ahli mesyuarat tingkap atau basement




Projek yang sudah terbengkalai lebih 10 tahun sejak 1998... Menurut bos aku, aku adalah orang keempat yang jaga projek ni... Mampukah aku bertahan??


Ini kontraktor lama buat... 









Ini core lift



1 comment:

  1. poji..bomba cheras bila nak mula....???Chia tak sabor nak jumpo ko nih...haha

    ReplyDelete