Monday, January 17, 2011

Apa Itu RE?

dah beberapa hari aku tak boleh tido malam... mana tak nye bos aku telah menawar aku satu jawatan yang agak penting iaitu RE sebagai salah satu keperluan atau ujian bagi program perintis company aku yang di beri nama " Successor Program" setelah aku menolak sekeras-kerasnya untuk stay di Makkah.... apa kah itu program?? Secara amnya bos aku nak train engnr dia untuk berjaya sebagai engnr dan menawarkan jawatan Associated Director pada sesiapa yang berjaya... Banyak step yang perlu dibuat macam kene sambung master... lepas tu kene dapatkan Ir... lepas tu kene bertapa kat site lah... jadi pelatih pada budak praktikal dan T.A lah dan macam-macam...Itu lah dia program tu... dia kata tak mau masa depan engnr dia terumbang ambing tanpa jaminan jangka masa panjang... So aku sebagai salah seorang yang dipilih kene lah akur dengan arahan dia...

Jadi sebagai langkah pertama dia telah mengarahkan aku untuk pergi interview RE bagi memastikan rekabentuk aku itu praktikal di tapak. Jadi projek yang dipilh adalah Kompleks Kerajaan di Presint 4 dan ianya bergantung dengan keputusan temuduga dengan client aku iaitu PJH dan bos aku juga adalah salah satu penel penemuduga pada pagi ini tarikh post ini kuar haha... Untuk makluman korang job kat putrajaya semua material jenis high spec dari skop Arkitek , C n S dan Mn E. So diorang memerlukan orang di tapak juga adalah jenis high spec iaitu yang berpengalaman, berkarisma, segak, tampan, rambut perang ala-ala dress-up vokalis Panic at The disco, akil baligh, jauh dari sifat keinginan nafsu duniawi, integriti senang citer lengkap lah kalo buat calon menantu...

Tapi mana lah aku ade pengalaman jadi RE iaitu Resident Engineer... Aku maki RE adalah selalu kat projek projek aku ni haha ... Tapi tak pe sebagai salah seorang sucessor program aku akan sahut cabaran tu... Aku akan citer kat korang apa tanggungjawab RE secara terperinci jika inetrbiu aku berjaya... Secara amnya RE ni boleh lah korang samakan dengan Pengawas masa sekolah menengah yang selalu dibenci oleh budak-budak nakal... Aku juga akan cite kat korang mengenai citer Resident Evil (RE jugak) dari yang first sampai yang hok nak kuar nanti iaitu Trailer Resident Evil : Afterlife... heroin dia 'cara' tu beb.... Nanti kuar kat wayang kita gi tengok...


Inilah heroin yang aku cakap ni si Milla ni... Dia pun RE gak sebenarnya... Aku harap adalah RE macam dia kat Malaysia ni

Yang Mila in the house ni bukan RE... Tapi masih single lagi... kalo korang nak berkenalan bagitau je lah... nanti aku ajak dia lepak sama




3 comments:

  1. taniah ji.aku dah ckp kan.ko ada ciri seorang yang berwawasan.aku tak tipu

    ReplyDelete
  2. hahah... kene psycho dowh masa interbiu... asik nk hentam aku je melalui study case dia... sket2 bangga dengan prjk putrajaya dia

    ReplyDelete
  3. nanti lepak ko wajib crita benda ni..aku nak dengar camne ko kene ngan orang tuh.tak jadi RE lagi dah kene pintau.hahhahah

    ReplyDelete