Friday, October 14, 2011

Bermulanya Kerja-Kerja Rawatan Air Sg Gombak

1) Pagi tadi buat julung-julung kalinya aku menghadiri meeting dengan kontraktor bagi projek rawatan air sg gombak... banyak citer yang berlaku masa design stage dulu haha... bole refer citer Design Stage dulu dengan citer Lawat tapak...

2) Macam biasa... dengan lagak seorang 'star'... aku masuk bilik meeting tu lewat dalam 15 minit dan meeting pun tengah jalan... lagi satu projek ni aku tak tahu pun pasal perlantikan kontraktor dan keje kat site pun dah jalan... tau-tau aku dapat call dari Orang Piling suruh datang je meeting tu...

3) First time meeting aku tak tahu pun nak kata ape... lagi pun aku sub je bagi projek ni... tak kan nak cakap lebih-lebih plak... baik mendiamkan diri sambil layan sms kat phone... aku hanya mampu perhatikan je client aku yang berasal dari suku asli celah Pahang mana entah bersuara lantang dalam meeting tu... tapi bila aku tengok dia betul2 tenung dia betul2 berkata dalam hati aku " dia ni mata pandang aku... tapi cakap dengan orang lain... dia ni cakap dengan aku ke cakap dengan orang sebelah aku... debar dah ni..."

4) Apa yang mengejutkan aku kali ni bagi projek ni sebab aku ingat skop keje design je... lepas tu tak payah dah datang meeting progress atau senang citer tak payah lah mengadap projek tu... bole tutup fail lah... sekali rupanya aku kene monitor gak projek ni dan perlu hadir setiap meeting...

5) Ambik Ko!!! projek tu siap dah lah tahun 2013... lepas tu keje aku bole jalan pada tahun 2013 lah nampaknye... Hm... tak pasal-pasal aku kene check balik design tu... aku ni kalo buat projek suka lah... tapi nak bertanggungjawab kat projek tu yang malas kah kah kah...

6) Apa-apa pun nasib baik lah ada sesuatu yang menyebabkan aku semangat berkobar-kobar nak join meeting tu haha... Semoga Sukses lah projek ni... dijauhi segala v.o dan halangan orang kampung...

4 comments: