Thursday, October 6, 2011

Melawat KTM Seremban

1) Hari ni gua dah set untuk merayap... gua dah susun jadual merayap gua dari Kajang membawa ke UKM Bangi... singgah sebentar di KPKT Putrajaya dan terus ke KTM Seremban...

2) Bermula hari gua dengan singgah ke ofis gadis sg gombak... gua ingat projek sg gombak tu tak jalan... diam je masing-masing... tup tup jadi pulak... excited nak jumpe dia... sanggup gua prepare semua drawing drawing tu... siap cakap dengan despatch ko tak payah hantar drawing ni biar aku je... sampai ke rumah bos gua kejar suruh diorang sign drawing tu haha...

3) Lepas anta drawing pagi tu kat dia... gua sempat ajak dia breakfast walaupun gua tau jawapannya ape haha... pasti dia jawab dah makan... ok2 tak pe... gua tahu hidup perlu diteruskan... dalam dunia ni kadang-kadang ade bende yang kita tak dapat miliki...

4) Lepas tu gua terus shoot ke UKM Permata Bangi untuk ambik drawing yang client asik comment je... sampai aje destinasi gua terus cepat2 masuk ofis client... nanti nampak orang site abes itu jam gak diorang suruh solve problem kat site tu... Banyak aku hutang dengan orang site tu... Aku ni buat projek suka lah... tapi nak bertanggungjawab kat projek tu memang tak lah hahahaha....

5) Lepas tu gua singgah sebentar KPKT untuk ambik drawing... satu-satunya projek yang client tak suka aku dan sanggup halau aku dari site... Tapi tak pe... gua hati kebal... lepas ambik dokumen gua terus ke KTM Seremban atas arahan bos gua untuk tengok site dulu...

6) Gua paling menyampah buat projek yang baru nak bid... ko paham-paham je lah bisnes kat Tanah Melayu ni... tak de link atau unsur-unsur politik memang susah nak dapat... tapi sebab orang ni kata kat aku dia dah lobi baik punye kat atas tu... aku gagahkan gak lah design dengan site visit sekali untuk dia ni...

7) Aku tak tahu lah cara dia lobi tu macam mana... pakai lendir cina ke... ape ke... janji aku tau cukup masa aku tarik kabel... siap pasang ....payment dapat sudah... settle... ade duit untuk aku makan hari2...


P1120908 by pauzikassim
Ini KTM Seremban... Lepas ari tu gua solve problem kat Keretapi Star Ampang... kali ni kene buat projek plak kat KTM iaitu Bengkel Keretapi...

P1120948 by pauzikassim
Bahana tak pakai safety shoe... sakit tapak kaki aku...


P1120946 by pauzikassim
Sampai je kat site... orang kampung bertanya apa tujuan gua datang sini... gua pun tunjuk lah drawing gua... apa yang akan gua bikin kat sini...terkejut beruk lah orang kampung tu bila tengok kawasan projek gua kene perumahan diorang... nyaris-nyaris gua kene pukul... siap ade yang tuduh gua barua british lah... barua Umno lah... ade yang kata baru nak jodohkan aku dengan anak dara dia lah tapi tak jadi... Tapi gua rileks... pandai lah gua kencing Makcik Felda ni... Gua cakap sikit bahasa english dia pun mengangguk je lah... Gua kata ini GTP... Goverment Transformation Program... kita nak Rationalize balik hahaha... Bende ni sama apa yang kita buat kat Kg Baru New Development...

P1120927 by pauzikassim
Ini kawasan yang terlibat untuk buat bengkel keretapi ni...

2 comments:

  1. Abis ar makcik pakcik felda tu kene kelentong. Keep on writing. Nice blog :)

    ReplyDelete
  2. susah dah sekarang nak tipu makcik felda... anak-anak diorang sekarang ni banyak dah belajar oversea...

    dah bole ajar mak dengan ayah diorang speak in english

    ReplyDelete