Sunday, October 30, 2011

Majlis Nikah Sahabat Karib Aku

P1120984 by pauzikassim

1) Sekali tengok gambar kat atas ni.... hmm... ape celaka mamat ni letak gambar hantaran???

P1120985 by pauzikassim

2) Sekali tengok gambar kedua ni... Ambik Ko!!!! Majlis budak ni ke??? wowowowow rilek geng... jangan terkejut!!! Mau tak terkejut... diam2 tak kan dah ade majlis kot... menangis awek2 dengan peminat kat luar tu hahaha... tapi bila aku tenung balik gambar kat atas ni... rasa macam nak bagi penampar pun ade kat muka dia ni haha...

3) Aku sebenarnye menghadiri majlis nikah sahabat aku yang aku kawan dari darjah satu sampai darjah enam  sekolah rendah agama kat sungai udang klang... bawa ke tingkatan satu sampai tingkatan tiga kat sekolah kuala kubu bharu tu... terus sambung tingkatan 4 & 5 kat sekolah Bestari USJ 5, Subang... Kitorang terpisah pun masa masuk UTM... dia masuk UTM Semarak... Aku masuk UTM Skudai terus (Sebab aku otak cerdas hahaha) tapi tahun 2006 aku jumpa dia balik kat Skudai sebab dia further degree...

4) Memang lama aku berkawan dengan dia... bergado bergurau senda... mengusha awek... mengaji bersama... menghafal al-quran dan hadis zaman sekolah dulu-dulu untuk dibawa berhujah... pendek kata kitorang ni membesar bersama lah... cuma masa tingkatan 4 pembesaran dia terhenti.... tapi aku terus membesar dan meninggi dari dia secara fizikal hahahaha.... family kitorang memang dah kenal pun... kadang-kadang balik asrama tumpang sama-sama...

P1120986 by pauzikassim
Betol tak aku cakap... aku lebih tinggi dari dia... ape-ape pun aku ucapkan tahniah lah kat sahabat aku sebab selamat diijabkabulkan... dah jadi laki orang pun... punyelah waktu kecik2 aku asik ingat lawak bangang dia je... lagi2 cerita karangan dia pasal Aku Sebatang Mancis tu hahaha... 

5) Abis je majlis... lepas makan... aku pun menghiburkan lah tetamu yang ade... aku tujukan lagu Aku Mau ni untuk kawan aku ni dan isterinya... Abes saje persembahan aku tu... mula lah makcik2 datang bergambar dengan aku... mereka sangkakan aku artis jemputan yang membuat persembahan hahaha... ade yang nak kenalkan aku dengan anak diorang lah... wartawan pula mula bertanya soalan biasa... Bila U nak mendirikan rumah tangga? dan aku pun dengan tenang berkata: Insyaallah jika sampai kapannya pasti saya akan menjemput kalian semua ke upacara aku nanti ya... kata aku dalam loghat indonesia sebab mereka sangkakan aku Once penyanyi Dewa 19 tu... 


Aku kalo main live suara memang out hahaha... kod mesti lupa gugup punye pasal... sebab tu tak de orang ajak aku masuk battle of the band lepas beberapa tragedi masa kat UTM... 



Ini Once penyanyi asal... aku dan dia memang tiada perbezaan baik dari segi paras rupa mau pun suara hahahaha... Dia pun senasib dengan aku gak lepas show makcik2 yang datang bergambar... yang awek tak nak pulak datang bergambar hmm....



Sementara itu... turut hadir dalam majlis tu... kawan lama gua hahaha... korang mesti kenalkan....

P1120987 by pauzikassim

3 comments:

  1. huhuhu..memang agak tekejut gak bile bace dr mula.hahaha..suspen je.pape pun tahniah la kat si safwan.. :)

    ReplyDelete
  2. fasya: kenapa oi aku?? member lama ke hahaha...

    iena: tahniah tak memadai... kene kirim hadiah minimum untuk ucap tahniah...

    ReplyDelete