Sunday, October 23, 2011

REAM Grand Dinner

1) Jumaat ari tu aku dijemput untuk menghadiri Makan Makan Besar anjuran REAM (Road Engineering Association Malaysia) lebih kurang kot bunyi nye... malas nak google haha... hampir yang datang semuannya yang terlibat dengan projek jalan raya dan jambatan... dengan kod pakaian Baju Batik... kali terakhir aku pakai baju batik adalah masa zaman asrama di mana nak keluar ke pekan kene pakai baju batik...

P1120983 by pauzikassim
dengan tema Jalan Selamat Nyawa Selamat... Bahaya wo!!! jalan berlubang... ade awek UTM dulu yang cun jatuh moto sebab termasuk lubang nak pergi Jusco Tebrau... menyebabkan ada sedikit parut di bawah dagunye dan jari yang akan menyarung cincin tunang telah terputus... terus menyebabkan dia moral down dan tak mahu bergaul dengan masyarakat setempat....pity her...

2) Aku punye sumbangan kat projek jalan raya dengan jambatan ni adalah sket... Projek Jambatan Kapar Klang adalah dalam 20 batang tiang lampu.... satu-satunya projek yang menyebabkan sultan selangor berasa murka kerana lambat untuk disiapkan...siap kuar paper lagi tu pasal jambatan ni lepas sultan bertitah... mana taknye... masjid terapung dah siap... jambatn pulak tak siap2..... nasib baik aku tak kene gantung kerja macam lecturer UIA tu hahaha.... Jalan Lintasan Bidor... adalah dalam 10 batang tiang lampu.... 4 btg lampu isyarat...

3) Majlis dirasmikan oleh Syaziman Mansor... dalam ucapan dia... dia mintak semua designer yang involve projek jalan buat betul-betul... ni jalan dah siap lepas tu lubang sana lubang sini runtuh sana runtuh sini... tiang lampu tumbang lah... lampu tak cukup terang lah... tapi sekarang semua dah tukar LED bai... Bos aku pernah cabar aku... "poji... ko tolong aku cari jalan yang smooth kat malaysia ni... aku mintak ko cari dalam 1km je mana jalan yang smooth... tak de kan... mesti berlubang kan... tapi macam mana diorang still dapat payment... kalo kita punye lampu tak terang... abes riuh satu malaysia kalo bole!!!"  luah bos aku dengan nada bengang...

P1120982 by pauzikassim
geng-geng hok involve buat jalan raya....

IMG_0897 by pauzikassim
view aku...

P1120981 by pauzikassim
Yang ni Azmi Warran... aku pernah tengok show dia sebelum ni kat Bangi Kopitiam TTDI...

IMG_0898 by pauzikassim
Ini goodies yang dapat... ade mentol aku tak tahan tu haha... lepas tu pisau mcgyver dengan laser pointer... bole lh gunan untuk present....

6 comments:

  1. Useful goodies. Blehla jadi ilham utk engineer2 yg nk bagi goodies beg utk kenduri kawin :)

    ReplyDelete
  2. mahal tu nak buat goodies kawin bagi mentol...

    ReplyDelete
  3. azman warren ni kelas kedai kopi jee.puwii

    ReplyDelete
  4. haha..
    ini pun aku ikut org...
    ikut senior

    ReplyDelete
  5. mtd punya jalan sampai awek tu putus jari..hehe apa cite bro smpai kena 6 semalam

    ReplyDelete
  6. aku rase diorang semua kene santau lah... main kat neraka sendiri pun kalah...

    hm... aku dah reda kutukan ni...

    ReplyDelete