Monday, April 30, 2012

Avenged Sevenfold Live In KL 2012

Pada 29 April 2012 bersamaan hari ahad di Sunway Surf Beach Resort... Sebuah konsert telah diadakan dengan jayanya tanpa rempuhan kereta peronda polis... kepedihan mata kesan gas pemedih... tumbuk menumbuk... terbalikkan kereta polis... membaling botol ke arah polis... lari bertempiaran terpekik terlolong...

Ya... satu perhimpunan untuk anak-anak muda yang dahagakan hiburan dunia yang fana ini bagi menyambut kedatangan kumpulan metal gergasi dari California AMEREKA!!! iaitu Avenged Sevenfold... Gua sebagai salah seorang pemuda mana mungkin melepaskan peluang ini untuk menyaksikan Synyster Gates iaitu gitaris yang handal ini dengan lebih dekat... Muka jambu gila malam tu si Synyster ni...

Tanpa gua membuang masa... mari kita menyaksikan sedikit gambar dan video suasana di konsert tersebut...
 

Sebelum  pergi konsert... macam biasa gua test sound gua dulu... takut2 si Syn tu tiba-tiba ajak gua naik pentas  jamming sama-sama kah kah kah....

Tiket by pauzikassim
Tiket macam biasa... jangan tertinggal... lawak tertinggal tiket ni tak boleh di terima akal... Silap-silap boleh putus kawan tu...


Fan by pauzikassim
Masa ni masing masing tengah berbincang lagu ape diorang akan pilih untuk opening...

Budak Catering by pauzikassim
Gua weekend sekarang kerja part time jadi budak katering... Nak harap duit kabel je tak cukup tu... VOP gila2 kene potong... dulu kabel harga USD12000 per tan... sekarang ni USD 8k je tu...


Crowd by pauzikassim
Himpunan aman... tenang... DIRI NYANYI

Love Me Butch by pauzikassim
Opening act by Love Me Butch... Hm... aku dah nak muntah tengok diorang ni... Gi Rock The World jumpe LMB... gi konsert Deftones dia ni jugak... Gi konsert Underoath pun diorang ni jugak... Buat buat lah tukar... kita ni kan ramai pelapis macam Ballad For Layla ke... I Revival ke...


Crowd by pauzikassim
Suasana semasa menunggu....


Avenged Sevenfold by pauzikassim
Ambik ko!!! Masa diorang ni keluar semua terkinja-kinja excited...

Synyster Gates by pauzikassim
Kagum aku tengok jari si Syn ni... rasa nak cium je...

Synyster Gates by pauzikassim
Gua dengan Syn dah pakat nak pakai baju color putih


Abis Konsert by pauzikassim
Abes sudah konsert...

Itu gambar... mari layan sedikit video pula...

Opening lagu Nightmare...


Masa ni masing masing nyanyi ramai ramai... lagu tengah hot kan kat Hitz Fm tu...


Solo Nightmare... hm... aku rasa sound Syn ni tak berapa sama lah dengan aku punye...


Crowd dah stone... tapi masih terkawal...

Gua sebenarnya pergi konsert ni berharap sangat nak dengar lagu Seize The Day... Sebab lagu ni lah yang buat gua mengenali Avenged Sevenfold sekitar tahun 2006... Masa ni masing-masing berangan battle of the band nak bawak lagu ni hahaha... Dia punya solo leleh tu... Siap goreng atas keranda tu... Tapi malang... boleh pulak diorang tak main malam tadi huhu.... 

Ini original video Seize The Day... Muka masing masing cool je...

Tahukah Anda?
Drummer Avenged Sevenfold iaitu James Owen Sullivan telah mati pada 28.12.2009 dikala usia beliau 28 tahun akibat overdose dadah... 

The-rev2 by pauzikassim
Nasib baik ko mati umur 28... kalo ko mati umur 27... aku dah golongkan ko dengan Amy Winehouse dan idola gua Kurt Cobain dalam Forever 27 Club...

No comments:

Post a Comment