Wednesday, October 20, 2010

10:00 am sehingga 12:00 pm - 19-10-2010

FAT MSB RTG PENANG PORT

Projek: Penang Port
Tujuan: Pemeriksaan Penerimaan Papan Suis
Lokasi: UA Automation System Sdn Bhd

Huargh!!! menguap panjang aku pagi tu sebab nak kene pegi tengok panel tu... kali ni FAT aku telah membawa dua gadis ( dratfman aku) dari ibu pejabat agar mereka paham apa yang diorang lukis selama ini... supaya mereka paham dengan sedikit kesalahan typing error akan memberi kecelakaan kepada aku yang sememangnya tak pernah nak cek drawing budak-budak ni....

Aku berharap dengan lawatan kali ni, mereka semua tidak akan membuat silap silap bodoh kerana aku tau drafter aku suka sangat wat keje copy and paste dari drawing yang dulu menyebabkan kesalahan saiz MCB, MCCB atau kabel dan berasa lebih tanggungjawab berbanding aku kerana aku adalah seorang yang tidak suka bertanggungjawab hahaha....














Jika diperhatikan gambar di atas... anda akan dapati ah moi yang 'cara' tu dan sebaya dengan aku sedang conduct testing... 

Aku: U testing injiniar ka leng loi... ( kata aku dengan nada miang)
Dia: x adde lah en pauji... i skit2 saje bole... sayo olang yg prepare shop drawing kasi u approve mah...
Aku: ya ka?? apsal tak ade mari ofis saya... bole saya ajak minum2...
Dia: Tak apa lah... saya malu same u mah... Muna kate u injiniar leng cai punya...
Aku: Ya ka heheh... U sudah ade boypren ka?
Dia: Belum lah... 

Selepas dia kata belum ade BF... aku pun terus bagi name card dan segala macam projek yang dah tender suruh dia costing... next projek aku akan sememangnya akan guna brand ah moi ni hahah....

No comments:

Post a Comment