Sunday, October 10, 2010

Aku Tengok Jodoh Orang Pada 10-10-2010

Hari ini pada tarikh 10-10-2010... maka byk lh org sibut nk ambk tarikh hr ni sbg hari keramat... sbg org islam kita tdk bole percy akn kebaikan yg diperolehi dr sesuatu nmbr trsbt... ada yg dok sibuk nk dftr compny mereka kerana Suruhanjaya Syarikat Malaysia buka hr ini utk pndftrn... Tp ape yg plg byk ade lh KAWIN!!!...

Aku pn brkesempatan utk hadir ke salah sebuah mjls prkhwinan sahabat sekolah aku satu masa duhulu di Telok Gadong Indah...

Inilah sahabat aku yg diberi nama Kecik... Beliau adalah RE ( Bukan Resident Evil ok)...
Beliau bertugas di salah sebuah tapak pembinaan di utara...

Kawan karib aku dr kecik iaitu Ana juga turut memlih tarikh ini utk bertunang... Namun aku tidak dpt hadir kerana aku ade lg st jemputan yg agk penting yg dirakam secara langsung... " Sori lh Ana... aku dtg time ko kawin k... aku bg hadiah bsr2 nnt" Janji aku kepada Ana melalui pesanan ringkas...

Lepas je aku belasah makan kat umah kawan aku tu... aku pun terus g lh ke salah satu majlis yg teragung sehingga kemeriahan nye boleh dirasai di angkasaraya iaitu... "Perkahwinan Angkasawan Malaysia Pertama"

Sempat gk kawan aku tersenyum ke arah aku selepas sah diijab kabulkan...
"Tahniah Bro... Nanti cepat2 dapat anak g anta dia kt Bulan pulak" kata aku kepada dia secara berseloroh...

Doktor peribadi aku sedang sibuk memperbetulkan tudungnya...

Salah seorang angkasawan malaysia yang tertinggal di bumi... (Terus terang lah aku bagitau ko ek... Pak Lah mesti lah pilih yang hensem serta tinggi untuk layak jadi angkasawan)..


Selagi abang tak pergi ke angkasa tu... Jangan mimpi nak beristerikan saya... saya sanggup tunggu Dr SMS tu tau... kata Awek ni kpd angkasawan yg tercicir tu...


Nampaknye peluang aku untuk memikat Nurul Syuhada masih ade lagi ni... Next time aku nak gi lah interview angkasawan tu... kot2 aku jd yg kedua naik angkasa plak... Baik2... maka aku pun mulalah menghafal nama2 bulan Islam (Rejab Syaaban Rabiul awal..) ikut tempo nasyid tu...



No comments:

Post a Comment