Tuesday, October 12, 2010

Aku Ke Balai Bomba Nenasi

Tarikh: 11-10-2010
Tempat : Balai Bomba Nenasi
Tujuan: Pemeriksaan CPC

Alhamdulillah... satu lagi projek telah siap sepenuhnya dan sedia untuk diguna... satu lagi sumbangan kerajaan kepada penduduk di Nenasi... Dengan terbinanya Bangunan Bali Bomba yang menurut Arkitek rekabentuk seperti chalet... Hm... aku tengok memang ade taste lah arkitek ni... Cantik dan arstitik bangunan tu... Menurut kerajaan, tujuan pembinaan Balai Bomba tersebut adalh bagi mengawal masalah pembakaran hutan bakau kerana cuaca disitu teramatlah panas sehingga mampu untuk membakar kayu bakau secara sendiri... selain itu juga ianya bertujuan untuk menjana ekonomi penduduk di situ dan yang terselindung pula adalah sah2 kerajaan nak pancing undi haha...

Tapi kecelakaan telah menimpa aku... ini kerana pada hari pemeriksaan tu... aku terkejut beruk sehingga beruk yang memang ada kat paya bakau pun terkejut beruk tgk aku terkejut... ini kerana setelah aku amati sedalam2nya lukisan di tapak... Ceng Ceng ceng Ceng alexender... Wargh!!! kontraktor telah guna drawing yang tak update...

Cilaka punya kontraktor.... Setelah aku ketahui saiz kabel tidak memnuhi rekabentuk aku... Aku pun terus memanjatkan doa kepada Allah agar Bangunan Balai Bomba ni selamat dari sebrang kecelakaan dari kabel cair atau kabel meletup...

Ape jadi pada harga kabel yang telah aku bayar?? korang tau lah apa yang jadi kan...

Aku di tempat kejadian

Kereta ku ditempat kejadian

View menara kawad


No comments:

Post a Comment