Saturday, October 9, 2010

Aku Melawat Projek UITM SG Petani

Tempat: Uitm Sg Petani
Tajuk : Pengukuran Semula (Tutup Kedai)
Tarikh : 7 - 8 Oktober 2010

Setelah 4 jam ddk kematu dlm kereta CRV kntrktr ni... aku telah selamat smpi ke salah satu prjk aku yg brjy disiapkn dgn jayanya... Alhamdulillah... satu lg sumbgn kerajaan kpd bangsa2 melayu yg nk smbg belajar kt UITM ni... Projek aku ni adalah "Cadangan Membina Dan Menyiapkan Kampus Lelaki Dan Perempuam Berserta Dewan Makan di UITM Sg Petani".

  Julai 2009

 Oktober 2010

Asrama Perempuan Yang Bakal Aku Lawati nnt hehe...(dengan Nada Miang)

Tujuan lawatan aku ke kampus trsbt adalah tdk lain dn tdk bkn kerana ingin mencari kesalahn kntrktr...Hahahaha... ini kerana raya thn ni aku x de duit ry pn dr dia... Selain itu tujuan lawatn ini adalh untuk membuat kerja-kerja pengukuran semula atau dgn bhs ksr nye nk "ttp kedai" dlm Bahasa English Amerika "remeasurement"... oleh yg demikian aku bgi org gila tlh berkira satu prsatu hingga pendek kabel spnjg 1mtr aku ttp akn potong kos nye... hal ini membuat kn kntrktr berasa gelisah lalu ajk aku mkn tgh hari kt Restoran Pelita... Walaubgimnpn stlh membuat pgukurn semula didapti byk kerja-kerja telh brtmbh dn menyebbkn hrga kontrak telh mengkt dgn byk nye... Huhu jahanam lah aku dgn JKR lps ni... Apa lh aku nk cong diorg setelh didapati harga kontrak telah burst!!!

Lawatan aku bermula di asarama lelaki yg msh belum di huni... Hal ini kerana untk pengetahuan korg... pelajar prmpn yg tlh brjy msk UITM lbh byk brbndg pelajr lelaki... Aku mula trpkr ini mgkn dsbbkn rmi lelaki telh brjy mndpt kerja seleps SPM sprt di psry atau kilang2... brbndg prmpn yg x lyk kerja dn kene smbg bljr lagi... Mgkn juga rmi lelaki yg dh jd dktr sendiri brbndg prmpn yg prlu smbg bljr utk jd dktr... ataupn mgkn rmi lelaki yg telah brjy di litar lumba dpn SOGO (Port aku dl ms thn dua) brbndg prmpn yg prlu smbg bljr ambk kos sains sukan... Atau plg hebat skali ialah nisbah permpuan trhdp laki2 pd ms kini adlah 8 prempn : 1 lelaki... Ini bermkna kalo aku g OU aku psti dpt pikat 8 gadis sekali gus haha....

Surau Asrama Lelaki yg direkabentk secara open yg lbh ekonomik dn natural air kata Arkitek kpd JKR... Tp bila aku pndg mst pnye aku kene ggt nymk wkt smbhyg... Nsb baik lh aku ms kt UTM surau dia kt dlm...

Asrama Lelaki yg msh belum dihuni... Menurut wrdn UITM asrama leaki ini mgkn dihuni oleh prempn dsbbkn rmi prmpn nk msk lg utk intake bln 12 ni

Inilh salah satu trnsformer yg akn berlakon dlm trsfrmr akan dtg... tp mlg skali Megan Fox dh x brlkn... Wataknye telh diganti oleh...

Rosie Si Model Victoria Secret... Ini kerana Megan Fox bkn permpn sejati yg menybbkn rmi lelaki seluruh dunia telah kecewa ditipu... P/S: Jgn tenung lama2 krn mgkn item remeasurement aku mgkn trsasar bacaanya huhu...

Habis lawatan Asrama Lelaki dan Dewan Makan... Aku dgn selambanye mengatakan ingin membt pemeriksaan Asrama Perempuan yg telah dihuni...

Tapi bos... Asrama lelaki ini adalh mirror dgn Asrama perempn... So ape yg ade kt Asrama lelaki sama je ape yg ade kt asrama prmpn... kata kontrktr yg takut kesalhnnya akn byk diketemui...

Ah ko ni... ikut je aku... masa ni lh ko nk tau sistem ko tu ok ke x dgn brtnyakn kpd penghuni prmpn trsbt  mcm " Kipas ni ok x dik? sejuk x? lampu study trg x? mlm2 tdo lena x? adik ni dh ade BF ke?... kata aku kpd kntrktr...

Lalu trcenganglh kntrktr ni dn dgn lantas mengatakan aku ni mmg sgt bijak dn think out of box hahah.. ko mmg kuat bodek...

Sekali bila nk g jln kt asrama prmpn tau2 dh ade wrng lh....

tp x pe... dgn kuasa JKR yg dimndtkn kt aku... aku telah mmberitahu wrdn prmpn bhw pemeriksaan ini adlh brtujuan utk memastikan sistem M & E adlh selmt dn tdk membhykn penghuni... O... wrdn pn bg lh aku jln...

lalu trjmplh sesuatu yg x elok dipndgng oleh lelaki dn aku pn trs mengatakn  kt warden tu Sistem berkeadaan baik dn selamt... dhsytne En pauzi buat... skali tgk dh tau elok... 

Melihat pkin2 wanita trsbt... lalu aku mmbatalkn niat nk wt inspection...

Pemalas gk prmpn ni main sidai je bj kt Penghadang tu... Akitek bgt kecewa setelh menyksikan Penghadang trsbt djadikn tmpt gantung bj haha...



Produk company aku yg selamat dipasang di prjk ini...

nk beli contact aku... mst selamt brg umh korg dr disambr kilat

Trunking di atas ini telh menyebabkan Arkitek begitu dendam dn rs trguris hatinya...

Akitek: Awk org elektrik kn... knp trunking awk lalu ikt situ... katanye dgn muka marah...
Aku: Mmg kita design mcm ni tuan pengerusi... (Aku pn x tau knp dia x suka, aku tgk elk je... dl aku bljr kt UTM ok je tgk bnd oren tu...

Aktk: Kalo sy kata design awk tu bodoh bole x?
Aku: X bole sbb dsgn ni unit Elktrk dh approve...

Smpi skrg aktk ni msh dndm dgn aku sbb mencacatkan nilai estetika dia... bagi aku lh... student kt situ x tau ape2 pn psl trunking tu... ko je yg sbk2 sbg arkitek dgn nilai estetik ko yg x tau harga dia berapa...




4 comments:

  1. terbaik post ko yang ni.aku seronok baca.taniah..dan satu lagi jangan guna short form dalam blog.susah nak baca.jadi kurang feel..

    ReplyDelete
  2. Aku rs ptt lh BM aku ms SPM x dpt A... mgkn byksgt gune shrt form... malas nk taip full...

    ReplyDelete
  3. kikiki. naseb bukan saye akiteknye. kalo sy kene keje dgn engineer cenggini. mmg hari2 istighfar

    ReplyDelete