Friday, October 15, 2010

UUP, SG Besi

Tarikh: 14/10/2010
Tempat : UUP, SG besi

Hari ni adalah mesyuarat tapak yang entah ke berapa yang sememangnya aku tak kan nak ingat... Projek R & B ni memang menyusahkan perunding kerana kontraktor akan mati-mati nak ubah spesifikasi dan jenama bahan untuk memaksimumkan keuntungan dengan mengugut aku seperti tidak mahu bayar bulanan kereta aku atau bil telefon. Kotraktor dengan kejamnya akan menyuruh aku untuk meluluskan perubahan jenama tu... Itu belum lagi suruh aku ubah design dengan merekabentuk seminimum kos berbanding rekabentuk yang berdasarkan JKR yang sememangnya spec nye kadang2 merapu...

Mesyuarat hari ini bersama JKR semestinya mendebarkan... tidak kira sama ada projek R & B mahupun konvesional, pasti JKR akan hentam perunding dulu berbanding kontraktor... aku ni dahlah pegawai yang memang tak ada untung... buat ape nak hentam aku... gi lah hentam kontraktor sebab kalo kontrak RM 60 juta... sah2 lah duit tu milik kontraktor... hm... nasib badan kerana mencampakkan diri ke lembah kebinasaan...

Antara isu yang dibincangkan tak habis2 tanya bila nak siap bila nak siap..."konsultan, awak tak jaga ke kontraktor awak supaya wat keje cepat sket" kata JKR kepada aku... Nak jaga macam mana... sah2 menatang tok pek tu tak bole ditegur... itu belum lagi si tok pek tu heret tangan Arkitek dari bilik mesyuarat sampai bilik dia nak tunujk drawing approve....

"Hei Adxxx itu design hah u simply2 ubah hah... u mau hack sana hack sini... u Ar sudah recognise sama itu Lembaga hah... lagi mau silap kah.... Kata TokPek Kepada Arkitek Aku...

"Danxx... itu tanah hah u mau korek berapa dalam... nanti hah itu lori tanah hah i kasi hantar depan umah u hah... " Kata TokPek kpd C & S aku....

"Pauji... itu high mast uup hah u mau brapa tinggi?? u tau kah how much that cost?? u jangan simply2 ubah lah sekejap mau 20 meter sekejap mau 25 meter sekejap kata tak mau pasang..." kecut perut aku lepas maki aku...

Barang mainan Arkitek

Pauzi...Kenapa lampu futsal ada kat sini... awak nak main futsal ke nanti

ada apa panggil saya tuan kerusi... ye lampu futsal tu sangat penting dan saya sangat menyukainnya kerana harga dia mahal sebab kontraktor tak nak hidup kan road tax saya

\
Janakuasa Tunggu Sedia yang diselimutkan...

Bangunan tempat repair kapal terbang 60-an... Markas tempat curi enjin kapal terbang

Tempat main game kapal terbang....





No comments:

Post a Comment