Wednesday, October 6, 2010

Aku Meminang Puteri Gunung Ledang

Tepat 9 pagi 5/10/2010 aku telah melawt projek Sekolah Sri Kenangan Buloh Kasap Segamat yg kini tinggal kenangan bagi memeriksa sistem M & E tersebut agar berfungsi dengan baik... Sambil menyelam minum air... aku telah menegur beberapa guru perempuan yg dirasa agk menarik perhatian utk mendptkn komen2... "Cikgu, bagaimana kipas kelas? Adakah berpusing dgn baik?" kata aku kpd guru perempuan tersebut... Tanpa menghiraukn guru lelaki yg trt ada di situ... aku brtanya lg dgn seorg guru perempn yg satu lagi" Ade black out x cikgu?" "Bila loceng rehat bunyi? Semua org dgr x? ade x murid msk kelas lmbt sbb x dgr loceng?" Kalo x dgr mgkn itu knk2 istimewa kot...


Sekolah warna merah... skali pndg dh mcm Balai Bomba... Arkitek ni dl mgkn bercita2 nk jd ahli bomba kot...

Selepas tamat je mesyuarat dn sesi brkenalan dgn guru perempuan... aku dengan segera trs mngglkn sekolh tersebut kerana dikhuatiri guru besar akn brtnya mcm2 lg... trmsk hal peribadi aku... Jam menunjukkn pkl 12... tanpa brlengah masa aku trs grk kerana tiada kontrktr elektrk di sekolh trsbt utk aku mengepau lunch aku... Sprt biasa... bila berada di tempt org, pst aku gunakn peluang ini utk melancong ke tmpt yg istemewa... Trs shj trlnts di kepala aku utk melawat Gunung Ledang yg berdekatan dn satu hala jln nk blk ke Kl...

Dengan menyemak wang saku dalm walet aku hm... ade RM 10... Aku rs ckp kot utk meminang Puteri Gunung Ledang... kali terakhr aku melawt Puteri Gunung Ledang adalah pd usia aku 7 tahun dn sesungguhnya pd ms itu aku tdk tahu menghargai Puteri Gunung Ledang... dn belum akil baligh utk menghargai wanita...

Sampi sj di pintu gerbang trsbt aku tlh di pau sbnyk RM 2 oleh pengawal... Cilakak.. trn lh hntrn aku utk meminang si Puteri Gunung Ledang... keluh aku di dalam hati... Korang bkn nye x tau yg si Puteri ni mintk dh lh merapu2... ade ke mntk hati nyamuk lh... air mata ank dara lh... jmbtn emas lh... hm... mmg ssh nk ditunaikan oleh Sultan Melaka ms tu... Nsb baik Siti Nurhaliza x mntk mcm tu kt Dato' K... Kalo x mesti Dato'K dh kawin dgn Rozita yg aku rskn lagi hot...

Misi Menghantar Rombongan meminang dgn hantaran sbyk RM 8

Setelh tiba di kaki bukit... aku pn trs kn pendakian dgn harapan menggunung setinggi Gunung Ledang... Setelah hmpr stgh jam prjlnn... aku mula trs letih dn risau aku tkt sesat disorokkn oleh Nenek Kebayan... aku mula rs tkt dn membygkn nama aku disebut dlm Berita TV3 kisah Jurutera sesat Di Gunung Ledang... aku psti isu itu akn jd muka depan dn memintas berita Sosilawati dgn jamu nya... Dan yg plg aku takutkn... psti bos aku akn tahu aku tlh membuat satiu lencongn selps mesyuarat kerana spttnye aku prlu ade di situ sehingga bdk sekolah habs belajar utk memeriksa saliran air tandas tidak tersumbat...

Menurut kepercayaan org bigfoot di TTDI...Di sini lh tmpt PGL mandi dn membasuh pakaianya...


Dek kerana trlalu merisaukn consequences trsbt... aku tlh membatalkan niat aku dn nafsu aku utk meminang Puteri Gunung Ledang trsbt... Dgr kata Puteri Gunung Ledang trsbt dh jadi Puteri Andalusia (Anak Dara Lanjut Usia) akbt hantarn yg merapu trsbt... aku pn trn lh ke bawah semula utk cr port mandi kerana bdn aku sdh brmnd peluh...



Warga Asing ini lh yg brjy memikat hati Si Puteri Gunung Ledang...

Setelah lengkp berendm... aku pn gegas pulang krn jam telah menunjukkn pkl 2... dan kebiasaanya pkl 2 ke atas, akan ade beberapa pggln dr ibu pejabat yg ingin mengetahui isu2 semasa tntg krja huh... Perut pn dh lpr... dgn brbekalkn baki RM 8 aku trs membeli 2 btg fish ball dan 2 btg nugget yg brjmlh RM 4... Nsb baik air botol yg aku dpt masa mtg td msh ade lg... jd lh utk penghilang dahaga...
Pakaian ku telah dibuka oleh PGL huhu...

Wahai tuan puteri... please!!! x kn hamba nk blk ke KL dgn begini?? ape kate org kmpg dn jiran2 hamba nnt?? Tolong tuan puteri serahkan pakain hamba... hamba janji akn cr kn jodoh yg seusia dgn tuan puteri

Menurut cerita nenek aku... kisah hantaran Puteri Gunung Ledang tersebut adalah benar... Sultan melaka ms itu yg bernafsu pd PGL telh berusaha utk menunaikn segala prmntaan trsebut... cuma satu je yg x mmpu ditunaikn iaitu darah ank lelaki dia... Menurut cerita kwn aku yg hobinya mendaki segala gunung dn bukit bukau (Broga tdk trmsk sbg bukit kerana selepas sahabat aku yg lg srg ni mendaki bkt trsbt telah rata akbt menanggung berat bdn dia) dia prnh menyaksikan jambatan emas trsbt di kala bln mengambg... namun kejadian trsbt tdk dpt dirakam kn kerana hdphne yg dia pki ms tu tdk dilengkapi dgn camera...

Anda mahu prcy dgn kisah hantaran PGL itu?? Dan sesungguhnya itu lh simbolik org melayu yg ign menolak sesuatu pinangan yg dia x brkenan trhdp org tu dgn cara halusssss... So lps ni kalo ko g meminang awek trsbt dn dia meminta bnd yg korg rs mmg x msk akal mcm kerata F1 ke? Roket NASA ke? so phm2 je lh ek...  Jangan Biarkan diri anda diselubungi misteri...










2 comments:

  1. panajng sngat ko merepek ni ji.pls make it short na simple.xda orang nak baca nanti.satu lagi.jgan duk cerita pasal betina lain kat sini.nanti payah nak menjawp.hahah

    ReplyDelete