Thursday, August 11, 2011

Aku Ke Kelantan

Selasa ari tu aku bertolak ke Kelantan untuk datang Mesyuarat Sekolah tapi bukan mesyuarat PIBG... ianya adalah mesyuarat nak siapkan sekolah Kelate ni... yang entah ke berapa kali aku datang... Projek ni memang aku malas nak datang sebab letih nak bergadoh sampai perkataan Bangang... Demo Bodoh... Demo ngaji mana?? telah menjadi sebutan dalam mesyuarat... gwano be!!!... bekeng belake awok2 ni...

IMG_0699 by pauzikassim
Seperti biasa... Si Kunang Kunang ni menjadi pilihan sebab dekat dengan Ofis aku...

IMG_0701 by pauzikassim
Akibat naik kunang-kunang yang seat nya agak sempit... terpaksalah aku julurkan kaki aku keluar... sehingga kan pramugari yang lalu lalang pasti terlanggar kaki aku...

IMG_0700 by pauzikassim
Kekerapan aku naik kunang-kunang ni adalah sebulan sekali... tapi hampeh... satu awek pramugari pun tak pernah sangkut kat aku... malah masing-masing buat muka ketat je bila nampak aku... mentang-mentang aku berlagak macam orang biasa je... dia tak tahu aku ni kerabat Sultan Brunei sebenarnya...

IMG_0638 by pauzikassim
Ini hotel aku menginap kat tengah tengah kelantan iaitu Hotel Habib... aku tanye drebar teksi mana hotel yang best... Selasa jugak lah siap ade Wifi yang best tu...

IMG_0651 by pauzikassim
Keesokannya aku berjalan ke site dan aku ternampak ade bende apa entah... besar bagak... tapi itu tak penting... yang penting kabel aku nak tarik tu cukup ke nak sampai ke control panel menatang besar tu?? Jahanam hidup aku...

IMG_0658 by pauzikassim
Ini satu lagi bende bangang... Ade pulak orang tarik kabel rupa macam ni... tak tahu nak salah kan sape dah... tak kan salah aku kot?? abes tu salah dia?? tak pun salah mak dia yang mengandungkan dia?? tak pun nak salahkan bapak dia plak yang menyebabkan maknya mengandung?? Hm... letih gak kalo hidup nak salahkan orang lain... Tapi itu lah yang terjadi... Stadium runtuh buat buat tak paham lepas tu dok tunding2 orang lain... Kabel tiba-tiba kat site jadik kecik buat buat tak nampak... lepas tu bila kabel cair dok pusing pusing tunjuka orang lain...

IMG_0656 by pauzikassim


Abes aku jalan-jalan kat Kelate... aku pun gerak balik ke rumah aku kat Selangor... abes je kemas barang dalam beg... mak ai terkejut aku ape bende aku jumpe kat dalam beg....

IMG_0704 by pauzikassim
Shower cap ni pun bole masuk dalam beg aku?? pelik sape yang letak....

IMG_0703 by pauzikassim
Air botol Habib sampai dua bijik ade dalam beg aku... patut lah berat semacam je beg aku...

IMG_0702 by pauzikassim
Yang ni memang melampau... Abes kene sebat semua nya hahaha... Teringat aku zaman UTM dulu... gi tengok bola kat kedai mamak bawak Milo 3 in 1... lepas tu mintak air panas je kat mamak tu... lepas tu time nak bayar mula lah kene soal siasat dengan mamak tu...


No comments:

Post a Comment