Monday, August 29, 2011

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin

Selepas hampir sebulan berpuasa... penuh ke puasa tu bang?? Tiba lah saat untuk aku menyambut hari raya... Huh macam biasa... bila nak cuti panjang... mesti kemas umah... roomate aku semua dah cabut dulu balik ke kampung masing-masing...

tinggal aku sorang-sorang je kat umah untuk bersiap balik ke kampung... Abes kemas baju... aku pun mula menyusun lagu-lagu MP3 supaya perjalanan ke kampung aku tidak bosan... Paham2 je lah jalan jem orang berebut-rebut nak balik... Lepas tu dalam kete bole head banging puas2...

 Kete dah abes servis... performance tip top... tapi sebelum nak gerak balik... sebelum aku berpisah dengan gitar aku... sempat jugak aku rakam kan lagu raya untuk diri aku...

Bagi aku... lagu raya yang tak kan pupus dan sentiasa berada di ranking no 1 carta aku semestinya lagu Dendang Perantau... Lagu ni sangat keramat... sangat touching... sangat feel... tambahan pula aku ni di rantauan... bila dengar je lagu ni... gua jadi stone bai... gua seolah-olah di kayangan... kalo Kurt Cobain dengar lagu ni pasti dia tak ambil heroin untuk stone kan diri...


Saya Mohamad Pauzi Bin Mohamed Kassim yang berada di Kepong... Ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf zahir dan batin kepada Ayahanda dan Bonda yang berada di kampung halaman... tidak ketinggalan juga saudara saya... sahabat saya dan juga kepada sesiapa yang mengenali diri ini... 


P1120800 by pauzikassim
Ini beg balik kampung aku... kat atas tu ade 5 gulung drawing... Argh!!! raya pun aku kene mengadap keje... ini gara-gara hotel melaka aku lah.... semua Ali Rustam punye pasal!!!... projek yang paling aku tak suka... projek yang menjatuhkan prestasi aku... projek yang menampakkan aku dalam keadaan kebingungan... kalo aku bole drop projek seperti aku drop subjek masa study dulu... mesti aku dah buat... 

kah kah kah.... woit budak kah kah kah...
Kampung jarak sekangkang kera pun nak kecoh2 ke balik kampung!!!... jalan jem lah... nak susun MP3 lah... Nak servis kete lah... Nak dengar lagu Dendang Perantau lah...

Kampung setakat setengah jam je drive nak kira balik kampung ke!!! cakap lah balik umah parents je...

Haha... memang dekat je pun sebenarnya umah sewa aku dengan umah parents... tapi selalu jem gak lah kat simpang meru tu... lepas tu balik ikut jalan altantuya... takut wooo... kene pasang lagu Slipknot dengan Children Of Bodom baru roh dia tak kaco...

Tambahan pula aku ni ade kaitan dengan Kak Ros melalui projek kat bangi tu... tahu nye dek hantu altantuya mesti dia kaco aku nanti waktu drive...

altantuya-3rd by pauzikassim
Kes pembunuhan dia abes macam itu je... Memang benar kata Dr M "Melayu mudah lupa"....





5 comments:

  1. hehe dah kira jauh lah..dapat gak feel balik kampung

    ReplyDelete
  2. haktuii..koya kampung kt kg.surau...huahua

    ReplyDelete
  3. Yee: memang ade feel gak balik kampung... tiap2 minggu sebenarnya feel balik kampung tu ade...

    khamisah: jangan ludah aku... aku bukan lelaki seperti yang ko sangka

    ReplyDelete
  4. salam raye...aku balik dengkil ari ni 30hb 8 till 1hb9 jerk....ko dok dengkil ke

    ReplyDelete