Monday, August 8, 2011

Aku Dan Setan Merah

1) Setan Merah (dalam Bahasa Melayu) bahasa inglish nye adalah Red Devils gelaran yang diberikan kepada Manchester United... Ya satu nama yang tidak asing lagi dalam Liga Bola Sepak British... Hm... British lagi... tak de jiwa merdeka lah ko ni... Kelab yang aku sokong sejak aku darjah tiga di saat aku mengenali apa itu Bola... Apa itu goal... Apa itu Beckham... Apa itu Peter Schumechel... Dan yang berkolar tegak Eric Cantona... Aku pergi sekolah pun masa tu kolar tegak gak beb ikut dia punye pasal.... Nasib baik aku tak tendang cikgu ikut style Cantona yang pernah tendang penonton akibat bengang dikutuk...

2) Pergi mampus itu merdeka... Yang aku tau hidup aku pada weekend sudah mula ceria hahaha... Mana taknya... Bola dah start beb!!!! Di kala bola sudah bermula hatta Fazura Oh My Guccy ajak aku date pun akan aku postpone kan hahaha... Glory Glory Glory Man United... And the red will marching up up up... menyanyi aku selepas MU berjaya come back mengalahkan Manchester City dengan keputusan 3-2...

3) Dengan kualiti gambar H.D dari tv umah sewa aku setelah sepakat sebulat suara setuju untuk upgrade ke pakej H.D supaya bola season ni lebih bermakna...sehinggakan peluh Rooney menitik kat padang pun bole nampak tu.... Rooney mencarut pun bole tau ikut gerak bibir dia hahah...Korang tengok tak tadi??

4) Jaringan 2 bijik dari Nani dan sebijik dari Smalling... cukup untuk menjulang Piala Charity Shield tadi... Seperti biasa... season baru bermula pasti ade pemain baru yang dibeli antaranya Young dan david de Gea...

5) Kegugupan David De Gea sebagai keeper baru yang menggantikan Van der Sar yang dah tua telah menyebabkan Ferguson tak mampu nak ulas apa apa lagi dah...Tak pe David De Gea... Aku paham perasaan dan tekanan yang ko rasa kerana aku pernah mengalaminya satu ketika dahulu saat aku sebaya ko...

6) Young dengan harapan dapat menggantikan Giggs di bahagian kiri dan juga di katil masih belum menampakkan hasil...

0,,12306~9691282,00 by pauzikassim
Saat Setan Setan Merah meraikan kejayaan memenangi EPL 2010/2011musim lepas.... Adakah tahun ini milik Kelab Kesayangan Aku jugak?? Kita tengok je lah...

0,,12306~9691278,00 by pauzikassim
Ini Ketua Setan Merah... Pak Alex Ferguson namanya... sekali pandang ada iras Santa Claus... Kalo dia bersara aku rasa tak de sape yang layak ganti dia... Mungkin Rajagobal kot... Tak pun Sultan Bola biar abes duit MU dia kikis kah kah kah...

David-de-gea by pauzikassim
Ini David De Gea... Penjaga Gawang Setan Merah yang baru... Muka memang bole carik makan... bakal membuat wanita termimpi mimpi kan dia... Berumur 21tahun dan terlalu muda untuk mengatasi kehebatan Van Der Sar... Sebab tu dia bolos dua bijik tadi... 

Gaya permainan dia tadi mengingatkan aku masa zaman muda-muda aku sekitar sebaya dia jugak di mana aku bermain di liga UTM Skudai... Memang iras iras dia lah baik dari segi paras rupa mahupun corak permainan... Saling tak tumpah lah orang kata hahahaha.... Tersentuh kenangan lama aku...


IMAG0102 by pauzikassim
Korang tak percaya aku jadi keeper kan... Cuba korang carik aku mana satu??? tak jumpe gak!!! memang cilaka korang....Aku yang duduk dua dari kanan jika korang duduk mengadap skrin lptp atau PC atau Ipad atau Iphone masing-masing... Satu-satunya yang pakai baju color hijau tu... Tak nampak lagi!!! buang jelah lptp atau PC atau Ipad korang ke Sungai Gombak...tukar2... Sungai Klang lah plak hehe...

Tapi bila dah keje... aku main posisi lain lah pulak... aku main wing kanan atau striker... tak percaya lagi!!! korang baca je lah link ni Aku Main Bola Padang malas nak citer lebih... aku dah ngatuk... nak sahur lepas tu nak tido... esok ade meeting dari pagi sampai ke petang dan malam plak aku ke Kelate pulok doh...

Glory Glory Man United
And The Red Will Marching Up Up Up...

Dari Peminat Setia Setan Merah
Pauzi Kassim



2 comments:

  1. menunggu saat santa clause mati..maka setan pn mati..de gea ok apa beb..ketaq sikitt je tu

    ReplyDelete
  2. santa clause hanya citer dongeng...
    aku tengok masa dia bolos gol kedua tu memang nampak ketaq nye...
    macam aku masa muda muda dulu macam tu gak lah ketaq gak haha...

    ReplyDelete