Saturday, August 13, 2011

Aku Ke Penang

Hari Jumaat semalam aku telah ke Penang bagi menghadiri sesi Ujian Penerimaan Kilang bunyi macam pelik je?? dalam inglish nye adalah Factory Acceptance Test... Kali ni aku pegi F.A.T untuk MSB bagi projek Khedn Kangar aku... Bila dah sampai tahap FAT ni... maknanya boleh lah dikatakan 80% projek ni dah siap... Maknenye kurang lah beban aku lepas ni untuk ke Utara selepas Projek UITM Sg Petani dan UPP, Padang Besar siap dengan suksesnya...

Pengembaraan aku bermula dari LCCT... dah lama aku tak naik Air Asia... kali terakhir tahun 2007 ke Kuching Sarawak... Tak tahu ape jadi dengan pramugari Air Asia ni... Diorang ingat lagi ke tak dengan aku ni?? hm... Awan Dania pun dah resign dari Air Asia dan dah keje dengan Firefly... lepas tu baru-baru ni aku dengar Dania dah keje dengan Private Jet...


IMG_0705 by pauzikassim
Saat ni aku tengah menunggu nak masuk... Air Asia ni gila sket sebab kene check in sejam awal sebelum berlepas berbanding Si Kunang-Kunang boleh setengah jam je...

IMG_0706 by pauzikassim
Memang serabut!!!... Tapi tak pe biarkan diorang dengan kepakaran diorang kerana setiap manusia di muka bumi ni telah diberi tugasan dan tanggungjawab mengikut keupayaan dan kepakaran masing-masing... Kita mestilah melakukakan sesuatu tanggungjawab tu dengan Amanah Dan Integriti seperti mana kisah Nabi Shuaib dan Nabi Musa... Baik pojie....

IMG_0709 by pauzikassim
Adalah menjadi trademark Air Asia apabila ade orang famous yang naik... mereka akan diminta untuk menurunkan tandatangan... Aku pun ambik lah pen nak turun kan tandatangan jugak... tapi malangnya tindakan aku telah dihalang keras oleh pramugari... Ceh!!! Diorang ingat aku tak glamour ke? Mentang-mentang aku selalu main muzik undergroud... Memanglah korang tak kenal....

IMG_0708 by pauzikassim
Merajuk dengan pramugari punye pasal... mampus aku nak dengar safety briefing diorang... aku buat bodoh je... Kapal ni nak terjun laut ke terjun gunung ke lantak lah... Aku pun sumbat telinga aku dengan earphone Ipod bukak lagu Slipknot pasang kuat2... Aku pun baca The Star yang aku beli tadi... Hmm memang british lah aku ni... dengar lagu omputih... baca paper omputih... tak merdeka lah ko!!! 

IMG_0711 by pauzikassim
Memang format aku.... baca paper dari muka belakang... Dan isu hangat sekarang kisah perpindahan Fabregas dari Arsenal ke Barcelona... Pergi jahanam diorang sebab aku bukan penyokong kedua-dua kelab tersebut...

Tiba aje ke aiport penang... First time aku turun airport penang sebenarnye... Aku pun terus ke kilang yang terletak di Bukit Mertajam untuk menghadiri FAT tersebut... Orang JKR dah berbulu dengan aku tunggu lama sangat... Nak wat amcam mana... flight aku jadual dia macam tu...
P1120747 by pauzikassim
Jumlah MSB yang kene test ade empat (4) bijik sebenarnya... design kali ni memang pelik... tak pernah ade satu bangunan sampai ade empat MSB ambik direct terus dari TNB... Ade dua Double Chamber TNB... Orang TNB pun garu kepala dengan design aku ni... Dia pun serba salah nak approve... Puas gak aku berbolak balik dengan dia... Tapi dengan kebijaksanaan aku 'kencing' dia sambil bercerita... dia pun approve lah... Ambik Ko!!! Tak pasal pasal aku jimat HT panel dengan Transformer client aku JKR.... Tapi lagi celaka kat aku... Dia bole mintak pulak tanah nak buat PPU... Sampai sekarang aku dengan client dok pening lagi nak tunaikan permintaan TNB...


P1120748 by pauzikassim
Ini nama nye aku tengah buat switching... Kalo dah ade permanent supply korang jangan ngada2 pulak buat switching sekirannya korang tak de A0 Suruhanjaya Tenaga... Ini akta negara dan bole kene denda....

P1120769 by pauzikassim
Menjadi kebiasaan aku untuk mengepau komponen elektrik dekat kilang sebagai buah tangan... Ari tu aku dah pau MCCB... kali ni aku tengok bende alah ni menarik pulak... aku pun pau lah diorang... Bende tu adalah Comb Busbar... Bukan untuk sikat rambut... tapi untuk pasang kat DB sebagai pengalir arus bagi menggantikan cable looping agar DB tu nampak kemas dan kacak... 

Abes testing ape lagi... Aku jalan-jalan kat Penang lah... Hang kata hang tera!!! Pi lah masuk!!! kate aku sambil berlagak loghat utara... Hng Jangan Dok Loklaq... Paqsembuq nanti... aku pun tak tahu ape aku merapu...

Aku jalan jalan sekitar Padang Kota... Letih gak lah si Kontraktor Menatang Kapir ni dok layan karenah aku bergambar... Sekejap macam ni aku nak... sekejap aku nak amcam ni... dia mengikut je lah perangai aku ni... dia dah lama paham perangai aku yang tak semenggah kadang kadang... Mana taknye projek dah dekat 2 tahun lebih...


P1120759 by pauzikassim
Aku bergambar di Bangunan Majlis Perbandaran Pulau Pinang... Memang Old School beb bangunan ni... Aku harap jangan lah dirobohkan satu hari nanti... Aku sangat menghargai warisan... Cukuplah Penjara Pudu dah hilang... Nest plak UUP Sg Besi aku nak dirobohkan... Lepas tu Kg Baru plak...

P1120757 by pauzikassim
Lim Guan Eng selalu parking sini untuk menghadiri sebarang majlis yang dianjurkan... macam majlis makan makan... atau majlis perpisahan...

P1120758 by pauzikassim


P1120756 by pauzikassim

P1120755 by pauzikassim


P1120762 by pauzikassim
Brother ni memang dah stone... dia layan gam... nasib baik gua pose... kalo tak gua pun dah terbongkang... tapi gua up sket... gua pakai petrol Ron 95... murah sket...

Abes lepak kat situ... aku pun jalan jalan cari tempat berbuka....

P1120765 by pauzikassim
Ini restoran dah lama... menurut kontraktor ni... nasi kandar dia antara yang sedap....


IMG_0716 by pauzikassim
Hidangan berbuka aku... Kalo turun Penang mesti kene makan Nasi Kandar diorang.... Abes berbuka aku masih ade waktu lagi... flight balik pukul 12 Malam... Tapi aku tahu dah mana Menatang Tok Pek ni nak bawak aku... 

Berbekalkan iman senipis bawang ku redahkan jua malam tu mengharungi Jalan Gurney bersama dia....

Penat sudah merapu meraban kat Jalan Gurney tu... Aku kene sedar kan diri aku balik sebab aku bukan orang Penang... Aku perlu balik ke Selangor... Aku pun meningatkan Tok Pek ni dan dia pun bergegas anta aku ke Penang Airport

IMG_0717 by pauzikassim
Boleh pulak aku jumpe orang ternama dalam flight ni... Korang kenalkan!!! Sempat lah aku berdiskusi dengan dia... Aku berdiskusi berkenaan masa hadapan Sekolah Pengasih... Persiapan Merdeka... Buka mana tadi? Ade isu ape dengan Guan Eng? Sempat jugaklah aku bercerita sumbangan aku kat negeri dia ni berkenaan kehebatan MITC Hotel Ayer Keroh aku...

Abes aku cerita kehebatan Hotel tu sambil membodek... Citer kat Hotel tu ade Kapal Zheng Ho yang lagi besar dari Kapal Portugis tu... Hotel ni ala-ala istana melaka lah... Bakal menjadi daya penarik pelancong lah... Eric Deco Deco lah yang buat I.D hotel ni Dato'... Dato' pun tanye aku buat ape je kat Hotel tu... sambil tersipu-sipu malu... aku pun menjawab saya yang bahagian supply dengan tarik kabel ke hotel tu... Itu je keje saya Dato'....

Abes sudah sesi bodek membodek menteri... flight pun sampai di LCCT dan sempat jugak aku menghulurkan Name Card aku... Kot2 lepas ni aku dapat tender buat Sekolah Pengasih ke?? tak pun tender cetak buku teks sekolah KPM ke?? tak pun tender supply plastik sampah untuk MAS dengan Air Asia ke?? sape tahu hahaha...

Kah Kah Kah... Ini budak memang kuat bodek.... Kah Kah Kah...
Kah Kah Kah... Tapi ko tak hebat lagi jadi kaki bodek... Kah Kah Kah...
Kah Kah Kah... Kalo nak jadi Kaki Bodek kene cium tangan Kah Kah Kah...
Kah Kah Kah... Kalo bole ko jilat terus jari dia... Baru dapat tender besar2... Kah Kah Kah....


salam+najib by pauzikassim
Gua memang respect habis sama ini orang... aku ingat aku dah paling hebat jadi kaki bodek... ade lagi hebat rupanye tu!!!!

No comments:

Post a Comment